Copyright True People. All Rights Reserved

Content mapping: haal het beste uit je content (3/3)

Met content mapping lever je relevante content aan de juiste persoon op het moment dat hij/zij er naar op zoek is.

Verbeter het effect van je content

Verbeter het effect van je content door specifieke content aan te bieden op het juiste moment voor de juiste persoon. Vragen of hulp nodig? Wij kunnen jou helpen.

Content mapping toepassen

Content mapping wordt toegepast om content zo goed mogelijk te laten aansluiten op de actuele behoeften van de doelgroep.

Mindmapping van content

Mindmapping is het opbreken van een breed onderwerp in kleinere stukken. Content mapping werkt in feite op dezelfde manier. Bij content mapping maak je op meerdere manieren gebruik van je content (informatie) door het in verschillende vormen te gieten. Je bepaald eerst de inhoud van je content en kijkt daarna welke content vorm per persona daarbij past. Iedereen wordt namelijk op een andere manier geprikkeld. De één wordt geraakt door mooi design, de ander wordt bereikt door een informatief artikel.

Awareness, Consideration en Decision

Na het creëren van persona's en hun klantreis, kan je beginnen met het bepalen van de inhoud van je content. Bij bepalen van de inhoud van de content moet je steeds deze vragen stellen: 

  • Helpt de content in de Awareness fase de persona bij het definiëren van een probleem
  • Laat de content in de Consideration fase de voordelen van jouw oplossing zien aan de persona? 
  • Is de content in de Decision fase overtuigend genoeg om te zorgen dat de persona voor jou kiest in plaats van je concurrentie? 

Content map invullen

Voor een goed overzicht is het handig om het spreadsheet te openen. Je kan nu invullen welke vragen en behoeften elke persona per fase heeft (Buyer Journey). Vervolgens bepaal je welke content onderwerpen deze vragen en behoeften kunnen vervullen. Dit kunnen meerdere onderwerpen per persona zijn. Als je het onderwerp hebt bepaald, kan je een content vorm kiezen die het beste bij het onderwerp past. Het kan zijn dat de content die in je content map staat, overeen komt met je huidige content. Deze content hoef je dus niet meer te maken. Je huidige content kan je in je content map met een kleur aangeven, zodat je weet dat je deze al bestaat. Het kan ook zijn dat de huidige content nog niet in de juiste content vorm is gegoten. Dan kan je dit aanpassen, zodat de content aansluit bij de behoefte van je persona. Voor de rest van de content in je content map kan je een planning maken voor realisatie. 

Content mapping spreadsheet

Hulp nodig?

Wij kunnen jou helpen met content mapping. Door eerst persona's en hun klantreis op te stellen, kunnen wij bepalen welke content nodig is om het effect van je content te verbeteren. Op deze manier wordt het beste uit je content gehaald!

Vrijblijvend kennismaken

Leuk dat je contact met ons zoekt! Vul je contactgegevens in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op om de mogelijkheden te bespreken voor de juiste doelgroepbenadering.

Liever bellen of langskomen?

True People B.V.
Prinses Julianaplein 1
3811 NM Amersfoort

Zoeken