Zoekmachine optimalisatie
Stel je voor.. Je hebt veel geld uitgegeven om een mooie website te bouwen, maar je krijgt minder bezoekers dan je eigenlijk zou willen. De kans is groot dat dit komt doordat jouw website niet hoog genoeg staat in Google. Dit heeft alles te maken met zoekmachine optimalisatie (SEO).
De meeste bezoekers krijg je via Google
Hoe goed je website ook is, zonder bezoekers bereik je weinig. Het grootste deel van je websitebezoekers vind je via zoekmachines zoals Google. Je website optimaliseren voor zoekmachines is dus de perfecte manier om snel meer bezoekers te krijgen. Door hoge zoekposities te halen word je website immers zichtbaar voor vele potentiële bezoekers. Daarnaast zien veel mensen een bedrijf dat hoog in de zoekresultaten staat, als een goed en betrouwbaar bedrijf.
Bezoekers zijn al opzoek
Met SEO word je op het juiste moment door de juiste doelgroep gevonden. De bezoekers die binnenkomen via organische zoekresultaten zijn al bewust op zoek zijn naar een dienst of product. Dat betekent dat je bezoekers altijd geïnteresseerd zijn in jouw dienst of product. Dit leidt tot meer conversie.
Google eist
Google eist tegenwoordig steeds meer om een plaats bovenaan in de zoekresultaten te krijgen. Je website moet gebruikelijk en toegankelijk zijn. Daarnaast houdt Google rekening met zaken zoals responsive webdesign, snelle laadtijden, SSL certificaten, duidelijke navigatie, et cetera.
Nog meer voordelen
Wij hebben de voordelen van SEO voor je op een rijtje gezet:
- Hoe hoger je in Google staat, hoe sneller iemand op je website klikt.
- Hoe meer bezoekers, hoe groter de kans op conversie.
- Je krijgt een betere naamsbekendheid, omdat ze jouw bedrijf op meerdere zoektermen tegenkomen.
- Je hebt 24/7 promotie, je leads kunnen dus binnenstromen terwijl je slaapt.
- Je kan via Google Analytics exact zien hoeveel conversies je organische verkeer oplevert.