+31 (0)33 247 1227

Zoeken

Wat is on page SEO?

SEO is een afkorting van Search Engine Optimization. Het heeft te maken met alle processen die meewerken aan het organisch hoger scoren van een webpagina in een zoekmachine zoals Google of Bing. Met een geoptimaliseerde SEO wordt dus je website hoger getoond bij zoekopdrachten in zoekmachines. Als je SEO goed gebruikt is het mogelijk om meer bezoekers te trekken naar de gewenste pagina. Veel bedrijven zijn afhankelijk van SEO, omdat ze nieuwe potentiële klanten binnen moeten halen via het digitale verkeer.

On page SEO is het optimaliseren van verschillende onderdelen binnen een pagina om vervolgens zo goed mogelijk te scoren op een zoekwoord die vooraf is bepaald. Kort gezegd is het, het aanpassen van de content, autoriteit en techniek van een pagina om die zo hoog mogelijk in de resultaten te laten zien. SEO bestaat uit verschillende onderdelen in een vaste volgorde:

  1. Techniek: Dit heeft te maken met snelheid, mobiele weergave, sitemap et cetera.
  2. Content: Hierbij wordt er gekeken naar tekst, afbeeldingen en video.
  3. Autoriteit: In dit onderdeel wordt er gekeken naar interne links, externe links et cetera.

Verschil tussen on page en off page SEO

De naam verklapt het al: off-page SEO draait om de factoren die niet direct zichtbaar zijn op je pagina of zelfs je website. Bij off-page SEO heb je een andere websites nodig om je ranking positief te beïnvloeden (voornamelijk linkbuilding, maar ook gastbloggen). Door je content te promoten op sociale platformen, linken andere websites naar die van jou. Er is echter geen garantie dat de content ook gedeeld wordt of daadwerkelijk backlinks opleveren. Op een off-page SEO heb je dus relatief weinig invloed vergeleken met een on page SEO aangezien je daar alles zelf in handen hebt.

On page SEO optimaliseren

Er zijn verschillende elementen op een webpagina die je kan optimaliseren om beter vindbaar te worden in zoekmachines:

On page SEO tools die je helpen

Er zijn tools beschikbaar die je kunnen helpen om je pagina te controleren. Wij hebben drie tools voor je op een rijtje gezet:

Blogs Dit vind je wellicht ook interessant

Bekijk alle blogs

Vijf redenen om je interne zoekfunctie te optimaliseren

Bezoekers verwachten een zoekfunctie die snel met relevante resultaten komt, maar voldoet jouw interne zoekfunctie ook aan deze verwachtingen? Wij geven je vijf redenen om de zoekfunctie op je website te optimaliseren.

Lees meer

Conversie verhogen met website personalisatie

Personalisatie is klantgerichte marketing die op het juiste moment op de juiste plaats de juiste informatie aan de juiste persoon biedt. Met website personalisatie kan je als marketeer content veel dichter bij de wensen en behoeften van bezoekers brengen. Door relevante en persoonlijke content bouw je een band op met je doelgroep, zodat ze uiteindelijk gaan converteren.

Lees meer

Hoe voer je een zoekwoordenonderzoek uit?

Een website die goed vindbaar is via zoekmachines zorgt ervoor dat er veel meer bezoekers naar je website komen. Maar hoe zorg je ervoor dat je website goed zichtbaar is in zoekmachines? Wij leggen je uit wat een zoekwoordenonderzoek is, waarom dit zo belangrijk is en hoe je een zoekwoordenonderzoek uitvoert.

Lees meer

9 conversie killers op je website

Het is zonde om conversie killers op je website te hebben zonder dat je dit door hebt. Conversie killers ondermijnen namelijk de conversieratio en zorgen ervoor dat bezoekers de website eerder verlaten. Denk bijvoorbeeld aan vervuilde pagina’s, te lange conversiepaden, te lange laadtijd en gebrek aan gebruiksvriendelijkheid. Bekijk deze 9 conversie killers en voorkom omzetverlies!

Lees meer
Bekijk alle blogs

Kies voor True People en creëer impact met je digitale oplossing.

Creëer digitale impact
T: +31 (0)33 247 1227 | E: info@truepeople.nl