+31 (0)33 247 1227

Zoeken

Wat is conversie?

Wanneer mensen op je website komen heb jij een bepaald doel voor ogen. Je weet precies wat je wilt bereiken met je website. Of dit nou het verkopen van producten en diensten of het invullen van contactgegevens zijn. Een conversie betekent dat de bezoeker de actie onderneemt die jij voor ogen had.

Conversies kunnen per pagina op je website verschillend zijn. Neem als voorbeeld deze pagina. Wij hebben deze pagina gebouwd met als doel dat jij de checklist download! Download jij de checklist, dan hebben wij een conversie.

Micro en macro conversie, wat zijn de verschillen?

Conversies kun je onderscheiden in micro en macro conversies, ookwel zachte en harde conversies genoemd.

Micro conversies leveren je geen omzet op. Wel zijn micro conversies belangrijk om het uiteindelijke doel te behalen. Denk maar aan een inschrijving voor een nieuwsbrief of neem deze landingspagina als voorbeeld. Dat jij de conversie checklist download is voor ons een micro conversie. Het levert ons niks op, maar wij weten dat jij geïnteresseerd bent in het verhogen van conversie op je website. Doordat jij onze conversie checklist hebt gedownload, hopen wij dat jij nog eens aan ons denkt wanneer je een internetbureau nodig hebt!

Macro conversies zijn de belangrijkste doelen van je website. Het doen van een aankoop in een webshop bijvoorbeeld. Een macro conversie levert de organisatie (vaak) direct omzet op. Bij een dienstenbedrijf zou een macro conversie het invullen van een contactformulier kunnen zijn.

Met de gratis conversie checklist beginnen we bij de basis. Wij helpen de inrichting, uitstraling en gebruiksvriendelijkheid van je website te optimaliseren. Ook staan er slimme trucjes in om je conversie te verhogen.

De voordelen van conversie optimalisatie

Hoger ROI (Return On Investment)

ROI geeft aan hoeveel winst je behaalt op bijvoorbeeld je advertenties. Dus hoe meer conversies een advertentie oplevert, hoe meer omzet je behaalt uit je investering.

Meetbare resultaten

Je krijgt meer kennis over de bezoekers van je website. Aan de hand daarvan kan je zien hoe ze zich gedragen en je conversiepaden blijven verbeteren.

Betere vindbaarheid

SEO en conversie-optimalisatie hebben veel gemeen met elkaar. Hoe waardevoller jouw website voor bezoekers, hoe hoger je in de zoekresultaten komt te staan.

Verhoog jouw conversie met de checklist

Download de checklist

Snel naar

Volg ons

62054708NL854620345801NL66RABO0103888195