Of we nu een website, webapplicatie, portal, koppeling of een andere digitale oplossing ontwikkelen: de online strategie is bij ons altijd het vertrekpunt. De online strategie heeft als doel om jouw organisatie en jouw ideale klanten bij elkaar te brengen.
Om tot een online strategie te komen, is het belangrijk dat we jouw organisatie en doelgroep in kaart brengen. Het bepalen van de online strategie doen we in één of meerdere sessies. We combineren jouw kennis en ervaring van de organisatie met onze kennis van online.
Wat maakt jouw organisatie zo bijzonder? Wat zijn jullie wensen en eisen voor de digitale oplossing? Wat willen jullie uiteindelijk bereiken?
Door de behoefte achter de vraag te begrijpen, zijn we pas echt in staat om digitale oplossing te realiseren die bij jouw organisatie past en helpt bij het behalen van online succes.
Wie zijn jouw ideale klanten? Welke doelen en wensen hebben zij? Waar lopen ze tegenaan? Hoe kan je ze het beste bereiken?
Allemaal vragen waar we tijdens de persona sessie antwoord op krijgen. Uiteindelijk creëren we een compleet profiel van de gebruikers van jouw product of dienst.
In welke fase van de klantreis bevindt de persona zich? Welke informatiebehoefte heeft de persona in deze fase? Tegen welke problemen loopt hij/zij aan in deze fase?
Door de Buyer Journey in kaart te brengen, kan je specifieke content aanbieden op het juiste moment.
Wat wil je bereiken (doelen), bij wie (doelgroep) en hoe (middelen)? Door onderzoek te doen krijg je antwoord op deze vragen, om vervolgens de juiste beslissingen te kunnen maken.
Bedrijven zonder strategie hebben geen duidelijk beeld over wat ze online willen bereiken. Een online strategie bepaalt de richting waar je naar toe wilt, wat helpt bij het stellen van prioriteiten en het maken van keuzes.
Een online strategie is niet alleen het vertrekpunt; er kan tijdens het gehele proces worden teruggevallen op de online strategie.
“A strategy delineates a territory in which a company seeks to be unique.”