+31 (0)33 247 1227

Zoeken

Tip 1: ‘Geef de juiste informatie’

Zorg dat de contactpagina deze informatie bevat:

Naast een e-mailadres moet er tenminste één andere mogelijkheid worden gegeven om contact op te nemen met het bedrijf. Dit kan bijvoorbeeld een telefoonnummer zijn. Ben je actief met social media kanalen? Verwijs naar deze kanalen op je contactpagina!

Ook bij de adresgegevens zou extra informatie kunnen staan over hoe bezoekers het bedrijf kunnen bereiken met openbaar vervoer of auto.

Maak niet overal ‘losse’ pagina’s van. Maak één pagina waarbij de contactgegevens, routebeschrijving en openingstijden zijn opgenomen. Integreer alles dus op één contactpagina.

Tip 2: ‘Maak de contactpagina uitnodigend’

Een goede contactpagina bestaat uit alle relevante en juiste informatie (hierboven te lezen) en een uitnodigende/verzorgde uitstraling. Vaak zie je contactpagina’s met de kop ‘contact’ of ‘contactpagina’ of ‘neem contact op’. Dit is niet uniek. Verzin iets wat andere niet hebben en houd het persoonlijk. Laat zien wie jullie als bedrijf zijn en waar jullie voor staan. Gebruik ook iets wat de bezoeker zou aanspreken, iets wat ze graag willen. Iets wat ze met jou product kunnen wat ze voorheen niet konden. Het is wel belangrijk om deze pagina in het menu wel ‘contact’ te noemen. Dan weten de bezoekers meteen waar ze heen moeten.

Tip 3: ‘Plaats een Google Maps kaart’

Wat bij tip 1 al was benoemd is dat er een routebeschrijving uit getypt kan worden, maar je kan ook een Google Maps kaart plaatsen op de contactpagina. Zorg ervoor dat de bezoekers op de kaart kunnen klikken, zodat ze de route vanaf hun locatie kunnen bekijken en de route plannen. Naast deze kaart kan je alsnog informatie uitschrijven of een video maken om bijvoorbeeld de parkeerplaats te laten zien waar de mensen kunnen parkeren.

Tip 4: ‘Zorg dat de contactpagina eenvoudig te vinden is’

Het is belangrijk dat als bezoekers contact met jouw bedrijf willen opnemen, dat dit snel en makkelijk kan. De juiste plek voor de contactpagina is als laatste item in je menu. Als je de contactpagina ergens in het midden van je menu zet, kijken bezoekers er vaak overheen. Dit omdat bezoekers verwachten dat contact altijd het laatste menu item is. Zorg dat de contactpagina op nog meer plekken staat dan alleen in je navigatie, zoals in lopende teksten en in de footer (onderaan pagina’s).

Tip 5: ‘Zet de belangrijkste contactinformatie boven de vouw’

Op een contactpagina kan veel staan. Zorg er daarom voor dat de belangrijkste informatie meteen in beeld staat (zet de boven de vouw). Je wilt dat bezoekers snel contact opnemen met je en niet lang moeten zoeken voor jouw telefoonnummer of e-mailadres. Lauw warme leads haken af bij het te lang moeten zoeken van die gegevens. Mensen verwachten je contactgegevens op je contactpagina. Maak het dan ook gemakkelijk om deze te vinden.

Tip 6: ‘Maak de contactgegevens aanklikbaar’

Maak het e-mailadres en telefoonnummer aanklikbaar. Wanneer een bezoeker dan op jouw e-mailadres klikt, opent het mailprogramma meteen en wordt er een nieuwe mail gestart waar het e-mailadres van je bedrijf al ingevuld is. Bezoekers die op een telefoon de website bezoeken, kunnen je bedrijf meteen bellen als het telefoonnummer aanklikbaar is.

Tip 7: ‘Maak gebruik van foto’s van de medewerkers en het bedrijf zelf’

Wat tegenwoordig niet meer kan is het gebruik van stockfoto’s (gratis foto’s ) op de website. Deze foto’s worden door vele andere ook gebruikt op hun website. Maak het daarom persoonlijk en plaats eigen gemaakte foto’s. Dit kan van de onderneming zelf zijn, maar ook de werknemers van het bedrijf. Het is zo leuk voor de bezoeker die contact opneemt met het bedrijf wie hij of zij tegenover zich heeft. Foto’s van de onderneming zelf kan vertrouwen winnen. Zo maak je duidelijk dat het een echt fysiek bedrijf is.

Tip 8: ‘Zorg voor een contactformulier’

Een contactformulier op je contactpagina is een must. Een formulier zorgt er namelijk voor dat bezoekers meteen contactinformatie hebben, waardoor ze op een laagdrempelige manier contact met je op kunnen nemen. Niet iedereen wil je organisatie namelijk meteen bellen.

Tip 9: ‘Meet hoe vaak een contactformulier wordt ingevuld’

Je wil als bedrijf dat er zo veel mogelijk geconverteerd wordt op je website. Het draait om offertes aanvragen, telefoontjes en bestellingen. Het is handig om deze 3 dingen te meten. Zo weet je hoe vaak ze wat hebben gedaan en welke actie tot welk resultaat heeft geleid. Door het gedrag te analyseren kan je in spelen op de bezoekers waardoor er een grotere kans is dat nieuwe bezoekers gaan converteren.

Tip 10: ‘Maak het contactformulier kort en laagdrempelig’

Vaak zijn contactformulieren te lang en worden er gegevens gevraagd die bezoekers niet zomaar aan een vreemde willen geven. Vaak is een naam, e-mailadres en het bericht al voldoende om contact met jou te kunnen opnemen. Overige gegevens kunnen in een later stadium gevraagd worden, wanneer je geen vreemde meer bent voor de bezoeker. Maak je contactformulier dus laagdrempelig en laat de bezoeker geen onnodige informatie achterlaten.

Tip 11: ‘Zorg voor een bedankpagina’

Om de bezoeker te laten weten dat het formulier goed is ingevuld of verstuurd, is een bedankpagina essentieel. De bezoeker wordt dan automatisch naar deze pagina gestuurd, nadat hij/zij het contactformulier heeft ingevuld. Met een bedankpagina ontstaat er geen twijfel of alles wel is goed gegaan. Een bedankpagina is ook belangrijk om de bezoekers langer op je website te houden. Je kan bijvoorbeeld als webshop producten tonen die in de aanbieding zijn. Als informatieve website kan je de laatste blogs tonen. Hierdoor blijven bezoekers langer op je website en krijgen ze meer informatie over je bedrijf, producten en diensten.

Extra tip: ‘Verwijs naar een FAQ-pagina’

Niet elke website heeft een FAQ-pagina, daardoor hebben we dit als een extra tip aangegeven. Heb je wel een FAQ-pagina? Verwijs hier dan naar op je contactpagina. Krijg je vaak dezelfde vragen en heb je geen FAQ-pagina? Maak er dan een. Op deze pagina worden de meest gestelde vragen getoond. Je vergroot de kans dat de vraag al beantwoord wordt en je bezoeker het contactformulier niet eens meer hoeft te gebruiken.

Blogs Dit vind je wellicht ook interessant

Bekijk alle blogs

10 tips om het meeste uit je bedankpagina te halen

Vaak bestaat een bedankpagina uit ‘bedankt voor je bestelling’ of ‘bedankt voor het invullen’. Het is erg standaard, omdat veel bedrijven het zien als het einde van een proces. Je moet de bedankpagina juist niet onderschatten. Met de bedankpagina breng je namelijk bezoekers verder in je verkooptrechter. Met deze tips kan je het meeste uit de bedankpagina halen!

Lees meer

Hoe maak je een goede over ons pagina?

Wist je dat de over ons pagina behoort tot één van de vier belangrijkste pagina’s van een website en dat het niet echt over jou moet gaan, maar over hoe jouw bedrijf de wensen en behoeftes van de klant kan vervullen. Lees verder en kom erachter hoe jij de over ons pagina succesvol kan maken!

Lees meer

Hoe voer je een zoekwoordenonderzoek uit?

Een website die goed vindbaar is via zoekmachines zorgt ervoor dat er veel meer bezoekers naar je website komen. Maar hoe zorg je ervoor dat je website goed zichtbaar is in zoekmachines? Wij leggen je uit wat een zoekwoordenonderzoek is, waarom dit zo belangrijk is en hoe je een zoekwoordenonderzoek uitvoert.

Lees meer

In 7 stappen naar een effectieve online strategie

Wie is je doelgroep, wie zijn je concurrenten, wat zijn je doelstellingen en welke kanalen wil je inzetten om deze doelstellingen te behalen? Dit zijn de vragen die je jezelf moet stellen als het gaat om een online strategie. Een strategie zorgt ervoor dat er een plan is hoe er omgegaan moet worden met het digitale publiek en welke middelen en platformen nodig zijn om deze activiteiten te ondersteunen. Met deze 7 stappen zorg jij voor een effectieve online strategie!

Lees meer
Bekijk alle blogs

Creëer digitale impact met onze maatwerk oplossingen.

Neem contact op

Snel naar

Volg ons

62054708NL854620345B01NL66RABO0103888195