+31 (0)33 247 1227

Zoeken

1. Je haalt weinig omzet uit je website

Het uiteindelijke doel is om je bezoekers om te toveren tot waardevolle leads of klanten. Zorg dat je website aantrekkelijk is. Met een goed design, overtuigende teksten en een duidelijke structuur zet je bezoekers aan tot actie. Met deze call-to-action hoop je dat de bezoeker zich zal inschrijven voor je nieuwsbrief, de whitepaper download, een aankoop doet of contact met je opneemt. Let op de pagina’s waar jouw bezoekers de website verlaten in Google Analytics.

2. Je SEO is niet geoptimaliseerd

De meeste bezoekers zullen via een zoekopdracht in Google op een website belanden. Zorg daarom dat je tussen de zoekresultaten te vinden bent. De vindbaarheid wordt bepaald door de techniek, populariteit en content van je website. Analyseer je website (of laat dit doen door een kenner) en begin bij de basis.

3. Je website werkt niet optimaal op mobiel

Een aantal bezoekers zullen de website bekijken via hun smartphone of tablet. Een slimme geoptimaliseerde website past het design automatisch aan, aan het schermformaat van de bezoeker. Zo blijft de website overduidelijk en goed lees- en klikbaar. Via Google Analytics kan je bekijken hoeveel mensen jouw website bekijken via een mobiel apparaat. Daarnaast kan er nog een mobielvriendelijke test vanuit Google gedaan worden.

4. Content kan moeilijk worden aangepast op de website

Om de website up-to-date te houden moet er weleens een foto of tekst worden aangepast. Of een nieuwsbrief worden toegevoegd. Om een website te beheren hoef je tegenwoordig geen programmeur te zijn. Dit proces wordt vergemakkelijkt door bijvoorbeeld externe software bedrijven, zoals True People. Je moet je website content zelf kunnen beheren. Blijf je website regelmatig aanvullen met nieuwe content, zoals blogs, whitepapers, video’s et cetera.

5. Je website beschikt niet over HTTPS

Onbeveiligde websites zijn kwetsbaar voor spionage en hacking. Zonder de HTTPS-encryptie zou iemand je informatie kunnen onderscheppen. Google heeft bepaald dat met HTTPS-encryptie de standaard dienen te worden. Daarom moet je website hiervan voorzien als je goed wil blijven scoren op Google. Je kan zien als je website van de HTTPS-encryptie is voorzien als er een slot naast je URL van je website staat.

6. Het websitedesign is verouderd

Je website is je digitale visitekaartje. Jouw merkidentiteit en persoonlijkheid worden hierop getoond. Zijn de kleuren, foto’s en het logo nog van toepassing in deze tijd of is het tijd voor verandering? Een verouderd design of onaantrekkelijke website geven een amateuristische indruk en dat wil je niet. Houd daarom de wijzigingen over de jaren geen consequent en houd je stijl up-to-date.

7. Je website teksten zijn niet activerend

Met activerende teksten haal jij meer klanten binnen. De website teksten moeten snel scanbaar zijn, moeten zoekwoorden bevatten, korte alinea’s hebben en meer witregels laten zien. De teksten moeten zo geschreven zijn dat ze binnen enkele seconde de aandacht grijpen van de bezoeker. Denk bij het schijven van de teksten aan de wensen en behoefte van de klant en welke problemen opgelost kunnen worden met jou product of dienst.

Website upgraden of volledig vernieuwen?

Moderne websites hebben vaak genoeg aan een upgrade/verbetering. Verbeteringen waarbij geen nieuwe website nodig is zijn:

Bij deze aanpassingen heb je wel vaak een extern bedrijf bij nodig. True People is een internetbureau die maatwerk websites, webapplicaties, klantenportalen, campagne websites en koppelingen maakt. Blijkt na het lezen van deze blog dat jouw website aan vernieuwing toe is of geoptimaliseerd moet worden? Dan ben je bij True People aan het goede adres.

Neem contact op
Kennisbank

True People Kennisbank

Ken je een begrip niet? Wij leggen het je uit!

CTA

CTA

Wat betekent CTA?

CTA staat voor Call To Action. In het Nederlands vertaald: Oproep tot actie.

Wanneer je een CTA toevoegt aan een webpagina, is dat de belangrijkste actie na het lezen van de pagina. Bedenk dus eerst wat je wilt bereiken met je website/pagina. Wat zijn je conversie doelen? Wil je dat bezoekers contact met je organisatie opnemen? Maak dan een CTA met een tekst dat ze contact kunnen opnemen. Plaats je dit in een button met een opvallende kleur, dan zal er ook sneller op geklikt worden.

Voorbeelden van belangrijke acties op een webpagina:

  • Contact opnemen
  • Downloaden van het e-book
  • Product in je winkelwagen stoppen
  • Invullen van een formulier
  • Video afspelen

Een CTA knop kan je meerdere keren terug laten komen op dezelfde pagina. Zorg er wel voor, dat het allemaal om dezelfde actie draait. Plaats bijvoorbeeld een CTA-button aan de bovenkant van de pagina, maar ook beneden.

Google Analytics

Google Analytics

Wat is Google Analytics? Google Analytics is een super handige, gratis tool van Google. Met Google Analytics heb je meer inzicht in de statistieken op je website. Zo kan je onder andere zien hoeveel verkeer er op je website bevindt, waar ze vandaan komen en wat de meest bezochte pagina’s zijn.

Deze data kan je gebruiken om veranderingen aan te brengen in je website of webshop. Zie je dat er niet veel conversie plaatsvind op een bepaalde pagina? Dan maak je een aanpassing aan die pagina. Door te blijven meten, kan je de juiste keuzes maken.

URL

URL

Wat is een URL?

URL staat voor Uniform Resource Locator, het is een andere benaming voor webadres. Elke webpagina of bestand op het internet heeft zijn eigen URL. Wanneer je een URL intypt in de adresbalk, dan kom je op de pagina terecht die gelinkt is naar die URL.

Hoe ziet een URL eruit?

Als voorbeeld heb ik even een URL gepakt van onze website: https://www.truepeople.nl/diensten/ontwikkeling/umbraco-cms

  • Https:// - Vaak zie je HTTP of HTTPS voor een URL staan. HTTP is het protocol dat nodig is om websites te kunnen bekijken op het internet. HTTPS geeft aan dat het een beveiligd webadres is, dit is ook beter voor SEO.
  • www.truepeople.nl – Dit is de domeinnaam van je website, dit leidt altijd naar je homepage.
  • /diensten/ontwikkeling - geven submappen van de website aan. Je zit nu in de submap diensten, waaronder weer de submap ontwikkeling valt.
  • /umbraco-cms – Dit is een pagina onder de submap /ontwikkeling

Hoe verder je doorklikt vanaf een pagina, hoe langer de URL vaak wordt. Je gaat namelijk van de homepage naar een submap, naar een pagina, dit zie je terug in de URL.

404- pagina Wanneer je op een 404-pagina komt, betekent dit dat je op een link hebt geklikt die niet (meer) bestaat. Wanneer de beheerder van een website een aanpassing maakt in de URL en de link blijft verwijzen naar de oude URL, kan dit voorkomen. Deze link wil je dat verwijderen of 301 redirecten, want veel 404-pagina’s zijn niet goed voor je SEO.

Blogs Dit vind je wellicht ook interessant

Bekijk alle blogs

CMS vergelijken; welk CMS past het beste bij jou?

De keuze voor een content management systeem (CMS) is niet een eenvoudig. Het heeft namelijk invloed op het design, functionaliteit, uitstraling en veiligheid van je website. Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, is overstappen niet eenvoudig. Ben jij benieuwd welk CMS het beste bij jou past? Wij vergelijken de vier populaire CMS'en met elkaar.

Lees meer

In 11 stappen een website briefing schrijven (+ checklist)

Een goede website briefing is cruciaal voor het creëren van een succesvolle website die voldoet aan je doelstellingen, aantrekkelijk is voor je doelgroep en een positieve gebruikerservaring biedt. Lees hier hoe je een complete website briefing schrijft en download onze checklist als hulpmiddel (+ tips).

Lees meer

Wat is het verschil tussen een online applicatie en mobiele applicatie?

Een online applicatie en mobiele applicatie worden vaak gezien als hetzelfde, terwijl ze dat niet zijn. Wij leggen jou het verschil uit tussen deze twee applicaties, zodat jij weet wat de beste keuze voor jouw organisatie is.

Lees meer

In 7 stappen naar een effectieve online strategie

Wie is je doelgroep, wie zijn je concurrenten, wat zijn je doelstellingen en welke kanalen wil je inzetten om deze doelstellingen te behalen? Dit zijn de vragen die je jezelf moet stellen als het gaat om een online strategie. Een strategie zorgt ervoor dat er een plan is hoe er omgegaan moet worden met het digitale publiek en welke middelen en platformen nodig zijn om deze activiteiten te ondersteunen. Met deze 7 stappen zorg jij voor een effectieve online strategie!

Lees meer

29 tips om conversie op je website te verhogen

Behaal jij niet genoeg conversie met je website? In dit artikel lees je 29 tips die jou gaan helpen om de conversie te verhogen. Download onze gratis interactieve checklist om aan te vinken welke punten je hebt uitgevoerd!

Lees meer
Bekijk alle blogs

Creëer digitale impact met onze maatwerk oplossingen.

Neem contact op

Snel naar

Volg ons

62054708NL854620345B01NL66RABO0103888195