Het uiteindelijke doel is om je bezoekers om te toveren tot waardevolle leads of klanten. Zorg dat je website aantrekkelijk is. Met een goed design, overtuigende teksten en een duidelijke structuur zet je bezoekers aan tot actie. Met deze call-to-action hoop je dat de bezoeker zich zal inschrijven voor je nieuwsbrief, de whitepaper download, een aankoop doet of contact met je opneemt. Let op de pagina’s waar jouw bezoekers de website verlaten in Google Analytics.
De meeste bezoekers zullen via een zoekopdracht in Google op een website belanden. Zorg daarom dat je tussen de zoekresultaten te vinden bent. De vindbaarheid wordt bepaald door de techniek, populariteit en content van je website. Analyseer je website (of laat dit doen door een kenner) en begin bij de basis.
Een aantal bezoekers zullen de website bekijken via hun smartphone of tablet. Een slimme geoptimaliseerde website past het design automatisch aan, aan het schermformaat van de bezoeker. Zo blijft de website overduidelijk en goed lees- en klikbaar. Via Google Analytics kan je bekijken hoeveel mensen jouw website bekijken via een mobiel apparaat. Daarnaast kan er nog een mobielvriendelijke test vanuit Google gedaan worden.
Om de website up-to-date te houden moet er weleens een foto of tekst worden aangepast. Of een nieuwsbrief worden toegevoegd. Om een website te beheren hoef je tegenwoordig geen programmeur te zijn. Dit proces wordt vergemakkelijkt door bijvoorbeeld externe software bedrijven, zoals True People. Je moet je website content zelf kunnen beheren. Blijf je website regelmatig aanvullen met nieuwe content, zoals blogs, whitepapers, video’s et cetera.
Onbeveiligde websites zijn kwetsbaar voor spionage en hacking. Zonder de HTTPS-encryptie zou iemand je informatie kunnen onderscheppen. Google heeft bepaald dat met HTTPS-encryptie de standaard dienen te worden. Daarom moet je website hiervan voorzien als je goed wil blijven scoren op Google. Je kan zien als je website van de HTTPS-encryptie is voorzien als er een slot naast je URL van je website staat.
Je website is je digitale visitekaartje. Jouw merkidentiteit en persoonlijkheid worden hierop getoond. Zijn de kleuren, foto’s en het logo nog van toepassing in deze tijd of is het tijd voor verandering? Een verouderd design of onaantrekkelijke website geven een amateuristische indruk en dat wil je niet. Houd daarom de wijzigingen over de jaren geen consequent en houd je stijl up-to-date.
Met activerende teksten haal jij meer klanten binnen. De website teksten moeten snel scanbaar zijn, moeten zoekwoorden bevatten, korte alinea’s hebben en meer witregels laten zien. De teksten moeten zo geschreven zijn dat ze binnen enkele seconde de aandacht grijpen van de bezoeker. Denk bij het schijven van de teksten aan de wensen en behoefte van de klant en welke problemen opgelost kunnen worden met jou product of dienst.
Moderne websites hebben vaak genoeg aan een upgrade/verbetering. Verbeteringen waarbij geen nieuwe website nodig is zijn:
Bij deze aanpassingen heb je wel vaak een extern bedrijf bij nodig. True People is een internetbureau die maatwerk websites, webapplicaties, klantenportalen, campagne websites en koppelingen maakt. Blijkt na het lezen van deze blog dat jouw website aan vernieuwing toe is of geoptimaliseerd moet worden? Dan ben je bij True People aan het goede adres.
De keuze voor een content management systeem (CMS) is niet een eenvoudig. Het heeft namelijk invloed op het design, functionaliteit, uitstraling en veiligheid van je website. Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, is overstappen niet eenvoudig. Ben jij benieuwd welk CMS het beste bij jou past? Wij vergelijken de vier populaire CMS'en met elkaar.
Een goede website briefing is cruciaal voor het creëren van een succesvolle website die voldoet aan je doelstellingen, aantrekkelijk is voor je doelgroep en een positieve gebruikerservaring biedt. Lees hier hoe je een complete website briefing schrijft en download onze checklist als hulpmiddel (+ tips).
Een online applicatie en mobiele applicatie worden vaak gezien als hetzelfde, terwijl ze dat niet zijn. Wij leggen jou het verschil uit tussen deze twee applicaties, zodat jij weet wat de beste keuze voor jouw organisatie is.
Wie is je doelgroep, wie zijn je concurrenten, wat zijn je doelstellingen en welke kanalen wil je inzetten om deze doelstellingen te behalen? Dit zijn de vragen die je jezelf moet stellen als het gaat om een online strategie. Een strategie zorgt ervoor dat er een plan is hoe er omgegaan moet worden met het digitale publiek en welke middelen en platformen nodig zijn om deze activiteiten te ondersteunen. Met deze 7 stappen zorg jij voor een effectieve online strategie!
Behaal jij niet genoeg conversie met je website? In dit artikel lees je 29 tips die jou gaan helpen om de conversie te verhogen. Download onze gratis interactieve checklist om aan te vinken welke punten je hebt uitgevoerd!