Bij een Umbraco upgrade worden bugs verholpen, functionaliteit wordt uitgebreid/verbeterd en er wordt gezorgd dat het product geschikt is/blijft voor laatste wetgeving en technieken. Hoeveel impact een upgrade van Umbraco heeft is afhankelijk van het aantal versies dat we omhoog gaan.
De versionering van Umbraco werkt met drie cijfers:
Major
Umbraco kan bestaande functionaliteit aanpassen of verwijderen. Het is hierdoor erg lastig vooraf te bepalen hoeveel impact een upgrade heeft. Bij True People werken we volgens best-practices en, waardoor de praktijk is dat ook een major upgrade goed in te schatten en uit te voeren is.
Minor
Umbraco kan wijzigingen doorvoeren wat effect heeft op code. De impact hiervan is doorgaans echter beperkt en relatief eenvoudig op te lossen. Een major upgrade is goed in te schatten. Bij True People is het mogelijk om tegen een vast bedrag per maand 1x per jaar een minor upgrade uit te laten voeren.
Patch
Een patch maakt in principe nooit iets stuk en kan zonder problemen worden doorgevoerd. Vanzelfsprekend gaat het wel via de OT(A)P omgeving en wordt het goed doorgetest. Kritieke patches voeren wij altijd direct door op alle omgevingen (o.b.v. nacalculatie). Om onverwachte kosten te voorkomen, bieden we dit ook ook tegen een vast bedrag per maand.
De nieuwste en veelbesproken versie van Umbraco, Umbraco 8, brengt veel nieuwe mogelijkheden mee voor zowel content editors als ontwikkelaars. Dit maakt het werken met Umbraco nog eenvoudiger. Ook is in Umbraco 8 de codebase opgeschoond, waardoor er meer mogelijkheden zijn om in de toekomst betere/ nieuwere technieken toe te passen en je website te verbeteren wat betreft stabiliteit en prestaties.
Heb jij al een Umbraco website maar wil je overstappen naar een andere partij? In dit artikel leggen we uit hoe een overdracht van een Umbraco omgeving naar True People in zijn werk gaat.
De uMarketingSuite is een makkelijk te gebruiken tool in het Umbraco CMS dat marketeers ondersteunt bij hun dagelijkse activiteiten. De tool bevat diverse functies die bijdragen aan het verhogen van conversie.