Web Analytics is de basis van de uMarketingSuite. Web Analytics zorgt ervoor dat de gegevens van bezoekers worden verzameld. Hierdoor is het mogelijk om te bepalen welke A/B-test het beste werkt of hoe de website kan worden gepersonaliseerd. De uMarketingSuite slaat informatie op een efficiënte en privacy-vriendelijke manier op.
Alle gegevens in de uMarketingSuite worden opgeslagen op de door jou opgegeven servers. Dit betekent dat de gegevens altijd worden verzameld, zelfs als de bezoeker een advertentie- of cookie-blocker gebruikt. Dit wordt natuurlijk wel op een privacy-vriendelijke manier gedaan, waarbij toestemming van de gebruiker nodig is. Maar welke bezoeker wil geen verbeterde ervaring krijgen door bijvoorbeeld personalisatie? Omdat alle gegevens worden opgeslagen op de server van jouw keuze, is deze volledig onder eigen beheer en controle.
Wist je dat bijna 60% van al het verkeer voor sommige websites bots zijn? Bekende bots zijn bijvoorbeeld GoogleBot en BingBot. Met de uMarketingSuite krijg je een compleet overzicht van dergelijke activiteiten. Zo kan je zien hoe belangrijk je website volgens Google is (hoe vaker deze een pagina bezoekt, hoe belangrijker die pagina is).
Benieuwd naar de mogelijkheden van uMarketingSuite? Lees meer op hun website!
Wat leidt tot de meeste conversie? Met de uMarketingSuite is het super eenvoudig om te testen of een nieuwe knoptekst, afbeelding of titel betere conversieresultaten oplevert. Waar je voorheen op je buikgevoel moest vertrouwen bij het herschrijven van inhoud, kan je nu testen en controleren of het echt beter is. Binnen enkele minuten kan je A/B-tests opzetten in het Umbraco CMS. Alles is zo geautomatiseerd, dat jij je alleen hoeft te focussen op waar je goed in bent: met nieuwe ideeën komen om de conversie te verbeteren.
Een nieuwe test starten is net zo eenvoudig als het bewerken van een pagina in het Umbraco CMS. Als je met een test begint, krijgt je een gesplitst scherm te zien waarmee je teksten kunt invoeren en een voorbeeld van de wijzigingen kunt bekijken. Zodra de test begint, wordt er ingeschat hoeveel dagen er waarschijnlijk nodig is om nauwkeurige en betrouwbare gegevens te krijgen.
Met personalisatie krijgen bezoekers op het juiste moment content te zien die voor hen geschikt is. Elke bezoeker neemt deel aan de 'Customer Journey' voordat er conversie plaatsvindt. Op basis van het gedrag op je site is het mogelijk om te voorspellen in welke fase ze zich momenteel bevinden. Door te bepalen in welke fase de bezoeker zich momenteel bevindt, kan de gebruiker worden verleid tot conversie door betere, relevantere inhoud aan te bieden. uMarketingSuite zorgt ervoor dat de inhoud daarvoor eenvoudig kan worden geoptimaliseerd.
Verschillende bezoekers hebben verschillende behoeften. Maar sommige groepen hebben vergelijkbare behoeften. Dit noemen we persona's. Met de uMarketingSuite kan je eenvoudige persona's aanmaken en beheren. Op basis van de verzamelde gegevens over jouw persona's, zal de uMarketingSuite bijhouden wat voor soort gedrag ze vertonen en proberen te bepalen of dit overeenkomt met één van je persona's. Met behulp van deze gegevens kan de pagina worden gepersonaliseerd.
Er wordt momenteel hard gewerkt om de uMarketingSuite uit te breiden met de volgende functies:
Elke bezoeker laat digitale sporen achter op je website. Met Profiles kan je dit inspecteren om een beter inzicht te krijgen in de gedachten van bezoekers, zodat je ze kunt profileren. Op basis van deze profielen kun je segmenten identificeren.
Koppel je marketingcampagnes eenvoudig aan uMarketingSuite en bundel je online inspanningen en inzichten. Volg naadloos lopende campagnes op je website.
Marketing Automation is de heilige graal voor veel marketeers als het gaat om marketing. Workflows opzetten was nog nooit zo eenvoudig. Sleep verschillende acties en zet ze neer, selecteer een of meer triggers en begin meteen met het onderhouden van je leads.
Communiceer met je doelgroep via e-mail of SMS/Messenger/Whatsapp. Blijf relevant voor je klanten met volledig geïntegreerde gerichte messaging.
Als beta partner hebben wij alle kennis in huis om de uMarketingSuite te implementeren in jouw Umbraco omgeving en te ondersteunen waar nodig is. Neem contact met ons op!
Personalisatie is klantgerichte marketing die op het juiste moment op de juiste plaats de juiste informatie aan de juiste persoon biedt. Met website personalisatie kan je als marketeer content veel dichter bij de wensen en behoeften van bezoekers brengen. Door relevante en persoonlijke content bouw je een band op met je doelgroep, zodat ze uiteindelijk gaan converteren.
Behaal jij niet genoeg conversie met je website? In dit artikel lees je 29 tips die jou gaan helpen om de conversie te verhogen. Download onze gratis interactieve checklist om aan te vinken welke punten je hebt uitgevoerd!