+31 (0)33 247 1227

Zoeken

Web Analytics Web Analytics geeft inzicht

Web Analytics is de basis van de uMarketingSuite. Web Analytics zorgt ervoor dat de gegevens van bezoekers worden verzameld. Hierdoor is het mogelijk om te bepalen welke A/B-test het beste werkt of hoe de website kan worden gepersonaliseerd. De uMarketingSuite slaat informatie op een efficiënte en privacy-vriendelijke manier op.

Alle gegevens in de uMarketingSuite worden opgeslagen op de door jou opgegeven servers. Dit betekent dat de gegevens altijd worden verzameld, zelfs als de bezoeker een advertentie- of cookie-blocker gebruikt. Dit wordt natuurlijk wel op een privacy-vriendelijke manier gedaan, waarbij toestemming van de gebruiker nodig is. Maar welke bezoeker wil geen verbeterde ervaring krijgen door bijvoorbeeld personalisatie? Omdat alle gegevens worden opgeslagen op de server van jouw keuze, is deze volledig onder eigen beheer en controle.

Wist je dat bijna 60% van al het verkeer voor sommige websites bots zijn? Bekende bots zijn bijvoorbeeld GoogleBot en BingBot. Met de uMarketingSuite krijg je een compleet overzicht van dergelijke activiteiten. Zo kan je zien hoe belangrijk je website volgens Google is (hoe vaker deze een pagina bezoekt, hoe belangrijker die pagina is).

Benieuwd naar de mogelijkheden van uMarketingSuite? Lees meer op hun website!

A/B-testen A/B-testen voor optimaal resultaat

Wat leidt tot de meeste conversie? Met de uMarketingSuite is het super eenvoudig om te testen of een nieuwe knoptekst, afbeelding of titel betere conversieresultaten oplevert. Waar je voorheen op je buikgevoel moest vertrouwen bij het herschrijven van inhoud, kan je nu testen en controleren of het echt beter is. Binnen enkele minuten kan je A/B-tests opzetten in het Umbraco CMS. Alles is zo geautomatiseerd, dat jij je alleen hoeft te focussen op waar je goed in bent: met nieuwe ideeën komen om de conversie te verbeteren.

Een nieuwe test starten is net zo eenvoudig als het bewerken van een pagina in het Umbraco CMS. Als je met een test begint, krijgt je een gesplitst scherm te zien waarmee je teksten kunt invoeren en een voorbeeld van de wijzigingen kunt bekijken. Zodra de test begint, wordt er ingeschat hoeveel dagen er waarschijnlijk nodig is om nauwkeurige en betrouwbare gegevens te krijgen.

Personalisatie Personalisatie leidt tot hogere conversie

Met personalisatie krijgen bezoekers op het juiste moment content te zien die voor hen geschikt is. Elke bezoeker neemt deel aan de 'Customer Journey' voordat er conversie plaatsvindt. Op basis van het gedrag op je site is het mogelijk om te voorspellen in welke fase ze zich momenteel bevinden. Door te bepalen in welke fase de bezoeker zich momenteel bevindt, kan de gebruiker worden verleid tot conversie door betere, relevantere inhoud aan te bieden. uMarketingSuite zorgt ervoor dat de inhoud daarvoor eenvoudig kan worden geoptimaliseerd.

Verschillende bezoekers hebben verschillende behoeften. Maar sommige groepen hebben vergelijkbare behoeften. Dit noemen we persona's. Met de uMarketingSuite kan je eenvoudige persona's aanmaken en beheren. Op basis van de verzamelde gegevens over jouw persona's, zal de uMarketingSuite bijhouden wat voor soort gedrag ze vertonen en proberen te bepalen of dit overeenkomt met één van je persona's. Met behulp van deze gegevens kan de pagina worden gepersonaliseerd.

Maximaliseer de conversie met een op maat gemaakte website.

Neem contact op

Nieuwe functies What is next?

Er wordt momenteel hard gewerkt om de uMarketingSuite uit te breiden met de volgende functies:

Profiles

Elke bezoeker laat digitale sporen achter op je website. Met Profiles kan je dit inspecteren om een ​​beter inzicht te krijgen in de gedachten van bezoekers, zodat je ze kunt profileren. Op basis van deze profielen kun je segmenten identificeren.

Campaigns

Koppel je marketingcampagnes eenvoudig aan uMarketingSuite en bundel je online inspanningen en inzichten. Volg naadloos lopende campagnes op je website.

Marketing automation

Marketing Automation is de heilige graal voor veel marketeers als het gaat om marketing. Workflows opzetten was nog nooit zo eenvoudig. Sleep verschillende acties en zet ze neer, selecteer een of meer triggers en begin meteen met het onderhouden van je leads.

E-mail & SMS

Communiceer met je doelgroep via e-mail of SMS/Messenger/Whatsapp. Blijf relevant voor je klanten met volledig geïntegreerde gerichte messaging.

Partner Beta partner van de uMarketingSuite

Als beta partner hebben wij alle kennis in huis om de uMarketingSuite te implementeren in jouw Umbraco omgeving en te ondersteunen waar nodig is. Neem contact met ons op!

Neem contact op
Kennisbank

True People Kennisbank

Ken je een begrip niet? Wij leggen het je uit!

uMarketingsuite

uMarketingsuite

Wat is uMarketingsuite?

uMarketingsuite is een module voor Umbraco. Met uMarketingsuite krijg je de mogelijkheid om je website te personaliseren voor iedereen die je website bezoekt.

We nemen onze website even als voorbeeld, want wij hebben natuurlijk ook uMarketingsuite toegepast op onze website. Voor als je het nog niet wist, wij zijn een internetbureau. Wij bouwen websites en webapplicaties. Als je op onze website terecht komt, dan kan het zijn dat je geïnteresseerd bent in websites of webapplicaties.

Op basis van data, zoals meest bezochte pagina’s en interactie op campagnes, word er een persona aan je toegewezen. Deze persona bepaalt wat jij te zien krijgt op onze website. Stel je voor je hebt allemaal pagina’s bezocht die gaan over websites, dan denken wij dat je geïnteresseerd bent in een website op maat. De website wordt dan automatisch aangepast, waardoor jij meer informatie te zien krijgt over websites dan over webapplicaties. Met uMarketingsuite bepaal je dus zelf wat iemand te zien krijgt op je website en kan je zelf ook de persona’s instellen.

Meer info over uMarketingsuite?

Lees onze blog 'verhoog conversie met uMarketingsuite'.

A/B test

A/B test

Wat is een A/B test?

A/B testen is een vorm van splittesten. Met A/B testen kun je 2 versies van bijvoorbeeld een landingspagina maken en tonen aan je bezoekers. Met A/B testen staan beide pagina’s tegelijk online, de helft krijgt pagina A te zien en de andere helft pagina B.

Bij beide pagina’s kan je dan de conversieratio meten, waardoor je weet welke pagina meer conversie genereert.

Meten is weten. Als je een advertentie online plaatst, wil je hier zoveel mogelijk mee bereiken. Met A/B testen kun je het meeste uit je advertentie halen. Hierbij kunnen zelfs de kleinste details een groot verschil maken! Met Google Optimize kun je eenvoudig A/B testen uitvoeren.

Personalisatie

Personalisatie

Wat is personalisatie op een website?

Met personalisatie kan je getoonde content aanpassen naar de gebruiker op je website of webapplicatie. Wanneer je als bedrijf persona’s gaat opstellen, zul je al snel merken dat iedereen uniek is. Iedereen heeft zijn eigen wensen en behoeften. Door personalisatie toe te passen op je website, kun je je website volledig aanpassen aan alle (verschillende) persona’s in je doelgroep.

De voordelen van personalisatie

  • Betere band met de klant of prospect
  • Personalisatie leidt tot hogere conversie
  • Nog meer inzicht over je doelgroep
  • Wekt vertrouwen bij de doelgroep

Personalisatie op je website

uMarketingSuite is een tool in het Umbraco CMS. uMarketingSuite maakt het mogelijk om je website te personaliseren voor verschillende persona’s. Op basis van het gedrag van de bezoeker, past de website zich automatisch aan naar de interesses/ behoeften van de bezoeker. Door betere en relevante content aan te bieden, blijven bezoekers langer op je website en verhoogt het de conversie.

Persona's

Persona's

Wat zijn persona's?

Een persona is een fictief persoon, die voor marketing doeleinden wordt creëert. Door één of meerdere persona’s te omschrijven, verplaats je je in de ideale klant van je product of dienst. Aan de hand van deze persona’s kan je effectieve marketingstrategie opstellen.

Waaruit bestaat een persona?

Een persona geef je een echte naam met een bijpassende foto en wordt heel specifiek omschreven. Zijn of haar persoonlijke en zakelijke achtergrond, demografische gegevens, doelen en frustraties zijn allemaal onderdelen waaruit een persona bestaat. Zo breng je de persona ‘echt’ tot leven en kan je de klant beter begrijpen.

Hoe maak je een persona?

Een persona zuig je niet uit je duim, maar maak je aan de hand van een onderzoek. Hiervoor kan je online deskresearch doen en fieldresearch bij bestaande klanten. Aan de hand hiervan analyseer je de gegevens en kan je een persona creëren.

Je kan ervoor kiezen om persona's zelf te maken of je kan het uitbesteden. Doe met ons een persona sessie!

Blogs Dit vind je wellicht ook interessant

Bekijk alle blogs

Conversie verhogen met website personalisatie

Personalisatie is klantgerichte marketing die op het juiste moment op de juiste plaats de juiste informatie aan de juiste persoon biedt. Met website personalisatie kan je als marketeer content veel dichter bij de wensen en behoeften van bezoekers brengen. Door relevante en persoonlijke content bouw je een band op met je doelgroep, zodat ze uiteindelijk gaan converteren.

Lees meer

29 tips om conversie op je website te verhogen

Behaal jij niet genoeg conversie met je website? In dit artikel lees je 29 tips die jou gaan helpen om de conversie te verhogen. Download onze gratis interactieve checklist om aan te vinken welke punten je hebt uitgevoerd!

Lees meer
Bekijk alle blogs

Creëer digitale impact met een op maat gemaakte Umbraco website.

Neem contact op