Een landingspagina is net iets anders dan een gewone webpagina. De pagina maakt wel gewoon onderdeel uit van je website, maar komt vaak niet terug in de menustructuur. Een landingspagina is namelijk gebouwd om (nieuwe) bezoekers op je website te ontvangen. Je komt op een landingspagina terecht vanuit een advertentie of een zoekopdracht. Bouw de landingspagina zo op, dat de bezoekers precies vinden wat ze zoeken.
Door gebruik te maken van landingspagina’s, krijgen je website bezoekers precies te zien waar ze naar ze op zoek zijn. Zo houdt je bezoekers langer op je website en is de kans groot dat de bounce rate van je website laag blijft.
Een goede landingspagina kan je advertentiekosten besparen. Hoe relevanter de pagina is voor de advertentie, hoe minder je hoeft te betalen voor een ‘klik’.
Bezoekers komen op een landingspagina terecht, wanneer zij al duidelijk interesse hebben. Een goede landingspagina is zo ingericht, om de bezoeker te overtuigen en in actie te laten komen. Dit verhoogt de conversie.
Je kan voor meerdere doelen een landingspagina aanmaken, het hoeft niet perse een pagina te zijn om verkoop te genereren. Voorbeelden van doelen voor een landingspagina:
Ook blogpagina’s zijn een vorm van landingspagina’s. Blogpagina’s hebben vaak geen duidelijke call-to-action. Blogpagina’s zijn er vooral om bekendheid te creëren en om je expertise te delen. Indirect levert dit potentiële klanten op. Ook kun je door middel van blogpagina’s hoger in de zoekresultaten van Google komen.
#1 Houd het luchtig en simpel
Verwerk in een landingspagina alleen de belangrijkste elementen. Landingspagina’s zijn bedoeld om de bezoekers te overtuigen van jouw product of dienst. Teveel informatie is overweldigend voor bezoekers, waardoor het juist averechts werkt. Maak het je (toekomstige) klant zo makkelijk mogelijk. Op de landingspagina vinden ze snel wat ze nodig hebben, zonder te hoeven zoeken.
#2 Duidelijke call-to-action
Wat is het doel van de landingspagina? Wat wil je dat de volgende stap is van je bezoekers? Moeten ze contact opnemen, het e-book downloaden of wil je dat ze een product bij je afnemen? Zorg dat van dit doel een duidelijke call-to-action knop aanwezig is. Meerdere knoppen kan natuurlijk ook, zolang de landingspagina maar één doel heeft. Houd andere linkjes achterwege, dit zorgt voor afleiding van het doel.
#3 Overtuig de bezoekers
Waarom moeten de bezoekers bij jou een product of dienst afnemen? Laat dit zien door middel van reviews, voordelen of unique selling points. Je kan maar één keer een eerste indruk maken. Verplaats je in de klant, wat vinden zij belangrijk? Waarmee kan je hun overtuigen om over te gaan tot aankoop? Verwerk deze punten in de landingspagina.
#4 Gebruik afbeeldingen en illustraties
Verwerk het liefst een aantal afbeeldingen op de pagina. De meeste mensen zijn visueel ingesteld en een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Als je een product verkoopt, plaats je natuurlijk een afbeelding van het product op je landingspagina. Maar afbeeldingen kan je ook op andere manieren inzetten. Welk gevoel wil je dat de bezoekers op je landingspagina krijgen? Afbeeldingen of illustraties versterken de boodschap die je wilt overbrengen.
Dit is een voorbeeld van één van onze landingspagina's. Deze landingspagina gaat over hoe je je conversie op je website kan verhogen. Het doel van deze landingspagina is dat de bezoeker de conversie checklist download.
Klantenportalen zijn onmisbaar om klantprocessen efficiënt te laten verlopen. Alle nodige documenten, processen en gegevens komen samen in één applicatie. Het is een handige tool die niet alleen fijn is voor jouw klant, maar ook voor de organisatie zelf. Lees in deze blog alle kenmerken van een sterk klantenportaal.
Een online applicatie en mobiele applicatie worden vaak gezien als hetzelfde, terwijl ze dat niet zijn. Wij leggen jou het verschil uit tussen deze twee applicaties, zodat jij weet wat de beste keuze voor jouw organisatie is.
De keuze voor een content management systeem (CMS) is niet een eenvoudig. Het heeft namelijk invloed op het design, functionaliteit, uitstraling en veiligheid van je website. Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, is overstappen niet eenvoudig. Ben jij benieuwd welk CMS het beste bij jou past? Wij vergelijken de vier populaire CMS'en met elkaar.