Content marketing is een vorm van marketing waarbij we diverse vormen van content, zoals afbeeldingen, video's en blogs, aanbieden met als uiteindelijk doel de bezoekers te laten converteren. Bij content marketing staat het bieden van relevante en waardevolle content voor de doelgroep centraal. Dit in het juiste formaat, via het juiste kanaal en op het juiste moment. Met content marketing trekken we prospects aan en bouwen we een relatie op met jullie klanten. Content marketing gaat dus om het informeren van jullie doelgroepen, zonder direct verkoop na te streven. De strategie achter content marketing is dat we een prospect triggeren door middel van content.
Content beïnvloed conversies. Door doelgerichte content te delen die specifiek zijn ontworpen om meer conversies te genereren, gaan jullie campagnes beter presteren.
Content marketing is de basis voor de relatie met een prospect. Met deze content kunnen jullie vragen beantwoorden en oplossingen bieden voor de pijnpunten die de klanten ervaren.
Is de content die jullie delen relevant en interessant voor de doelgroep? Dan vinden zoekmachines dit waarschijnlijk ook, wat leidt tot een hogere positie in de zoekresultaten.
We beginnen met het opstellen van doelstellingen. Door doelstellingen op te stellen voordat we aan de slag gaan, weten we waar we naartoe werken en kan er later gemakkelijk gemeten worden of we hebben bereikt wat we wilde. Voorbeelden van doelstellingen zijn: leads genereren, meer merkbekendheid of de doelgroep informeren.
Bij content marketing is het belangrijk dat de content interessant en waardevol voor de doelgroep is. Daarom is het belangrijk om te weten wie jullie doelgroep is en wat hun behoeften zijn. Samen zullen we onderzoek doen naar de doelgroep en persona's opstellen, zodat de content op hun behoeften aansluit.
Content is king! In deze stap gaan we nadenken over welke onderwerpen we content gaan maken. We weten nu wie de doelgroep is en wat hun behoeften zijn. Door dit te combineren met jullie doelstellingen, kunnen we bepalen wat voor content we gaan creëren.
Nu we weten waar we content over gaan maken, is het tijd om de communicatiekanalen te selecteren waar de content op gaan verspreiden. Hierbij houden we rekening met de wensen en behoeften van de doelgroepen.
We weten nu voor wie we content gaan maken, waarom, welke onderwerp en voor welke kanalen. Tijd om eindelijk te starten met het creëren van de content! Dit kunnen bijvoorbeeld blogs, foto's, video's of whitepapers zijn.
De content staat live! Om zeker te weten dat de gemaakte content succesvol is geweest, gaan we dit analyseren. Dit doen we bijvoorbeeld door te checken hoe vaak de content bekeken wordt, hoe vaak de content gedeeld wordt op social media, hoe vaak de website bezocht wordt en of er een stijging is waar te nemen in het conversiepercentage.