+31 (0)33 247 1227

Zoeken

  • Wat
  • Waarom
  • Hoe
  • Wie zijn wij
  • Snel naar...

    Een sterke online marketing strategie

    Willen jullie meer online resultaat behalen? Dan doen we eerst samen een stapje terug. Om tot een sterke online marketing strategie te komen, is het namelijk belangrijk dat we jullie organisatie en doelgroep in kaart brengen. We beginnen met jullie organisatie te leren kennen. Daarna analyseren we wie de doelgroep is en welke stappen zij ondernemen, voordat zij besluiten jullie product of dienst te kopen. Vervolgens zorgen we ervoor dat jullie bedrijf een sterk verhaal heeft op deze momenten, zodat we ze kunnen overhalen. Door jullie kennis en ervaring van de organisatie te combineren met onze kennis van online marketing, komen we tot een sterke online marketing strategie.

    Neem contact op

    Redenen waarom een online marketing strategie zo belangrijk is

    Het geeft inzicht

    Wat willen jullie bereiken (doelen), bij wie (doelgroep) en hoe (middelen)? Door onderzoek te doen krijgen we antwoord op deze vragen, om vervolgens de juiste beslissingen te kunnen maken.

    Het geeft richting

    Bedrijven zonder marketing strategie hebben geen duidelijk beeld over wat ze online willen bereiken. De online marketing strategie bepaalt de richting waar we naar toe gaan, wat helpt bij het stellen van prioriteiten en het maken van keuzes.

    Het geeft houvast

    Een online marketing strategie is niet alleen het vertrekpunt; tijdens het gehele proces kan er worden teruggevallen op de online marketing strategie.

    Stappen die we nemen om de online marketing strategie te bepalen

    1. Organisatie in kaart brengen

    Wie ben je als organisatie en wat hebben jullie te bieden? Wat willen jullie bereiken?

    Dit zijn belangrijke vragen die aan het begin moeten worden gesteld. Wij vinden een goede kennismaking erg belangrijk. Zonder te weten met wie je werkt, is het lastig om producten met toegevoegde waarde te leveren. Door doelstellingen op te stellen voordat we aan de slag gaan, weten we waar we naartoe werken en kan er later gemakkelijk gemeten worden of we hebben bereikt wat we wilde.

    2. Persona's creëren

    Wie zijn jullie ideale klanten? Welke doelen en wensen hebben zij? Waar lopen ze tegenaan? Hoe kunnen we ze het beste bereiken?

    Tijdens onze persona sessie krijgen we antwoord op deze vragen. Een persona is een niet-bestaand fictioneel karakter dat symbool staat voor een groep gebruikers van jullie product of dienst. Tijdens deze sessie creëren we complete profielen van jullie ideale klanten.

    Lees meer Terug naar Online marketing strategie

    Interactieve persona sessie om de juiste doelgroep te bereiken

    Tijdens de persona sessie worden het gedrag, de doelen, de behoeften, de problemen en de frustraties van jullie doelgroep in kaart gebracht door middel van een interactieve opdracht. De persona sessie wordt gehouden met medewerkers van jullie organisatie die het meeste contact hebben met klanten of met jullie klanten zelf. Dit is meestal een groep van 3 tot 8 personen.

    Op basis van de informatie die we uit de persona sessie halen, creëren we persona’s in de huisstijl van jullie organisatie. Deze persona's kunnen we gebruiken voor alle marketingactiviteiten van jullie organisatie.

    3. Klantreis in kaart brengen

    In welke fase van de klantreis bevindt de persona zich? Welke informatiebehoefte heeft de persona in deze fase? Tegen welke problemen loopt hij/zij aan in deze fase?

    Door de Buyer Journey in kaart te brengen, kunnen we specifieke content aanbieden op het juiste moment.

    Lees meer Terug naar Online marketing strategie

    Klantreis in kaart brengen om de doelgroep te boeien en binden

    Voordat een persoon voor jullie organisatie kiest, doorloopt hij/zij een aantal fases. De behoefte en intentie van een lead veranderen in iedere fase van de klantreis. Om potentiële klanten te boeien en te binden, is het belangrijk om te weten welke klantreis bezoekers afleggen voordat ze jullie klant worden. Door het in kaart brengen van de Buyer Journey, maak je het mogelijke gedrag en behoeften per fase van jullie doelgroep inzichtelijk waardoor je specifieke content op het juiste moment kan aanbieden.

    Aan de hand van de vooraf opgestelde persona’s stippelen we de klantreis van jullie doelgroep uit. We beschrijven per fase van de Buyer Journey (Awareness, Consideration en Decision) wat de persona's denken, voelen en doen. Ook bepalen we per fase de doelstellingen en de daarbij behorende KPI’s.

    Mensen staan centraal
    Bij True People staan altijd de mensen centraal. Succes begint bij het goed begrijpen van de wensen en behoeften van jullie als opdrachtgever en natuurlijk die van de eindgebruikers.
    Proactief meedenken
    Door betrokken te zijn bij jullie business en eerst de behoefte achter jullie vraag te begrijpen, kunnen wij kritisch meedenken in oplossingen waarmee jullie organisatie echt groeit.
    Passie & plezier
    Wij geloven dat passie & plezier zorgen voor betere resultaten. En dit hebben wij zeker. Deze enthousiasme is terug te vinden in de digitale oplossingen die we maken.

    Kies voor True People en groei samen met een succesvolle online strategie.

    Neem contact op

    Snel naar

    Volg ons

    62054708NL854620345B01NL66RABO0103888195