+31 (0)33 247 1227

Zoeken

  • Functies
  • Doel
  • Voordelen
  • Voor wie
  • Snel naar...

    Wat kun je met een CRM-oplossing doen?

    Er is een mogelijkheid om de CRM-oplossing te koppelen aan andere platformen om zo alle data op één plek te hebben. Alle informatie wordt overzichtelijk opgeslagen in het CRM-systeem en zo krijg je een totaalbeeld van zowel personen als bedrijven. Op deze manier krijg je een beter inzicht in hoe relaties zich ontwikkelen.

    Waarom is een CRM-oplossing zo belangrijk?

    CRM biedt een bedrijf verschillende mogelijkheden om de relatie met de klanten, servicegebruikers, collega’s, leveranciers en partners te ondersteunen en te versterken. Zo is een relatie van cruciaal belang om klanten te werven en aan je te binden (voornaamste doelen van CRM). Het CRM-systeem is zo ontworpen dat alles op één centrale plek staat en waarbij je het dashboard naar je wens kunt inrichten. Op het dashboard staat bijvoorbeeld de status van de bestellingen, geschiedenis van de klant van jouw bedrijf en eventuele openstaande klantenservicekwestie.

    Jouw 5 grootste voordelen van het gebruik van een CRM-oplossing

    Betere klantervaring en -binding

    Met een CRM-oplossing wordt het complete beeld van de klant in kaart gebracht. Door optimale analyses kan de beste aanbieding, juiste timing en het optimale kanaal geïdentificeerd worden voor de klant.

    Meer omzet

    Door de automatisering van processen wordt de transparantie van de pijplijn en verkoop meer.

    Efficiëntere processen

    Door de automatiseringen zullen verkoop-, marketing- en serviceteams met minder spanningen presteren. Deel eenvoudig informatie met andere afdelingen/teams, interne en externe stakeholders dankzij een gezamenlijke CRM.

    Wat kan een CRM-oplossing voor jou betekenen?

    Oorspronkelijk was CRM vooral geschikt voor sales- en marketingtool, maar inmiddels kunnen ook andere bedrijfsonderdelen hier zijn voordelen uithalen. Denk hierbij aan de klantenservice, HR (human resource), partnerbeheer en toeleveringsketen.

    Salesteams:

    De salesteams hebben meer inzicht in hun salespijplijn. De salesmanagers kunnen informatie inzien over specifieke teamleden. Bijvoorbeeld of zij hun targets halen of hoe teams de producten en campagnes presenteren. De verkopers zijn minder tijd kwijt aan het administratieve gedeelte en hebben een beter inzicht in hun klanten. Zo kunnen ze zich meer focussen op de salestaken.

    Marketingteams:

    Met CRM is het makkelijker voor marketingteams om een gerichter prognose te maken bij een (potentiële) klant. De Customer Journey kan makkelijk worden uitgezet waardoor ze een beter zicht hebben op de salespijplijn of het toekomstig werk wat uitgevoerd moet worden. Ook kunnen zij specifieke openbare informatie verzamelen over wat klanten doen op social media, zoals hun likes en dislikes, wat ze van bedrijven of merken vinden etc.

    Klantenserviceteams:

    Deze teams kunnen contactmomenten via alle kanalen volgen. Een klant kan zijn probleem melden via social media, maar dan overstappen op e-mail, chat of telefoon om hun probleem niet in een openbaar kanaal verder te uiten. Als er geen platform is waar alle interacties met klanten worden vastgelegd wordt er al snel iets over het hoofd gezien.

    HR-teams:

    Met de CRM-oplossing kan het wervingsproces worden versneld en de prestaties van de medewerkers worden gevolgd. Ook het inwerkproces kan worden versneld, het beheer van kandidaten kan worden geautomatiseerd, personeelsbehoeften kunnen worden geanalyseerd, etc. Voor het bestaande personeel kan CRM helpen om doelen inzichtelijk te houden.

    Teams die zich bezighouden met inkoop, leveranciers en partners:

    Afspraken kunnen gevolgd worden, verzoeken van personen documenteren, notities toevoegen die belangrijk zijn en kunnen er vervolgafspraken worden gepland.

    Een CRM-systeem verzamelt en ordent dus de gegevens over klantinteracties. Ook geeft het systeem inzicht in bepaalde gegevens en vergemakkelijkt het proces van analyseren.

    "Research is creating new knowledge."

    - Neil Armstrong

    Ga terug naar

    Alles over webapplicaties
    Alles over webapplicaties

    Kies voor True People en verbeter zakelijke relaties met een CRM-oplossing.

    Verbeter zakelijke relaties
    T: +31 (0)33 247 1227 | E: info@truepeople.nl