De meeste websites hebben een over ons pagina. En deze wordt ook vaak bekeken. Het is de plek waar je meer over je bedrijf kan vertellen en het team kan voorstellen. Op deze plek kan je je onderscheiden van de concurrenten en kan je jouw USP’s (Unique Selling Points) laten zien, zodat twijfelaars sneller voor jou bedrijf kiezen. Maak de bezoekers dus duidelijk ‘waarom’ ze voor jou moeten kiezen.
De over ons pagina moet persoonlijk zijn. Schrijf daarom ook persoonlijk naar de bezoekers toe. Zo kan je ik- of de wij-vorm gebruiken om het persoonlijker te maken. Ook is het goed om je bezoekers aan te spreken, zo zet je jouw bedrijf neer als een persoon en vertrouwt de bezoeker je sneller. Bij de rest van de content op de website kan er een zakelijke stem gebruikt worden.
Vergeet niet dat de 'over ons'-pagina nog steeds draait om de bezoeker. Het doel van deze pagina is het overtuigen van jouw expertise en wat je voor de bezoeker kunt betekenen. Waar ben jij nu beter in dan anderen? Laat zien met wie ze een samenwerking zouden aangaan als ze voor jou kiezen.
Als de bezoeker zich kan herkennen in jouw verhaal heb je een goede pagina!
Verwerk in je over ons pagina je missie en visie. Als bezoekers een associatie vinden tussen de behoefte en waarde van hem zelf en jouw bedrijf, dan blijf je beter in gedachten hangen. Ook de geschiedenis van je bedrijf is goed om te vertellen. Zo weet de bezoeker hoe het bedrijf is opgericht en is er een grotere kans dat de bezoeker zijn verhaal herkend in die van jou.
De bezoekers willen zien met wie ze eventueel een samenwerking aan zouden gaan. De tekst die op de pagina staat is belangrijk, maar vergeet ook de visuele elementen niet. Daarom is het goed om foto’s of video’s van goede kwaliteit op de over ons pagina te zetten. Gebruik dus geen stockfoto’s (standaard gratis afbeeldingen van internet) of plaatjes van je kantoorpand. Gebruik daarvoor in de plaats foto’s de medewerkers. Je zou ervoor kunnen kiezen om ook de functie van de medewerker erbij te zetten. Denk wel na wat je wil uitstralen tegenover je bezoekers. Is het bedrijf meer informeel? Kies er dan niet voor om een stropdas te dragen op de foto.
Sommige bedrijven gaan de fout in en gebruiken vooral verdoezelend taalgebruik, woorden die zonder feiten geen waarde hebben, zoals goedkoop, klantvriendelijk, deskundig, et cetera. Bewijs daarentegen je argumenten met feiten. Gebruik geen uitspraken die je niet kan waar maken, maar verwerk je behaalde doelen en successen in je tekst. Noem bijvoorbeeld getallen. Hoe specifieker, hoe beter. Blijf wel eerlijk! Het is niet nodig om jouw bedrijf groter te maken dan het is. Elk bedrijf heeft nadelen. Deze zou je kunnen weerleggen. Ben je een klein bedrijf? Dan ben je extra flexibel, je bent goed en snel te bereiken, je bouwt sneller een intiemere relatie op en ga zo maar door. Elk punt wat voor jou misschien een nadeel is, is voor iemand anders een voordeel. Speel hierop in en laat jouw bezoekers zien hoe zij kunnen profiteren van de eigenschappen en kenmerken van jouw bedrijf.
Je wilt van iedere bezoeker een klant maken. Als je de vorige stappen goed hebt gevolgd, is de bezoeker waarschijnlijk geïnteresseerd geraakt door jouw verhaal. En nu? Gebruik een call-to-action! Zo kunnen bezoekers jouw bedrijf eenvoudig bereiken.
Dit kan zijn:
Onze content marketeer Anouk denkt graag met je mee. Laten we kennismaken!