Klantenportaal 01

Wat is een klantenportaal?

Een klantenportaal is een online omgeving, die toegang biedt tot specifieke en gepersonaliseerde informatie aan ingelogde gebruikers. Grote kans dat jij als consument al veel gebruik maakt van diverse klantenportalen. Bijvoorbeeld bij jouw favoriete webshop. Na het inloggen kan jij al je facturen, bestellingen en persoonlijke gegevens terugvinden. Dit is een B2C klantenportaal. 

Vandaag de dag verwachten niet alleen consumenten 24/7 klantenservice. Ook zakelijke klanten hebben hier behoeften aan. Klantenportalen zijn een gewilde vorm van klantenservice. Nog niet elke organisatie biedt een klantenportaal aan hun klanten. Dat is zonde, want de merkbeleving scoort hiermee aanzienlijk meer punten. Jouw klanten en relaties regelen met zo’n portaal zelf hun zaken, waar en wanneer ze willen.

#1 Het bespaart beide partijen tijd

Selfservice-behoeften van klanten worden alsmaar groter en groter. In een klantenportaal willen klanten hun zaken zelf beheren. Een sterk klantenportaal is zo opgebouwd, dat het jou een hoop belletjes naar de klantenservice kan besparen. Verplaats je in de eindgebruiker van het klantenportaal. Breng in kaart om welke redenen zij contact met jouw organisatie willen opnemen. Door persona's te creëren weet je precies waar de behoeften en wensen van jouw klant liggen. 

#2 Koppeling met andere systemen

Om in te spelen op de behoefte naar gemak, krijgt een sterk klantenportaal informatie vanuit meerdere bronnen binnen. Systemen die betalingen, klantgegevens en orders verwerken bijvoorbeeld. Door deze systemen te koppelen met het klantenportaal, komt alle data samen op één centraal punt.

#3 Maatwerk

Elke klant en organisatie heeft andere behoeften. Een standaard klantenportaal kan om die reden niet optimaal werken voor jouw organisatie. Wij bouwen jouw klantenportaal volledig op maat. In de applicatie komen alle functionaliteiten te staan die van toepassing zijn voor jouw organisatie en je klanten. Met maatwerk is bijna alles mogelijk!  

Samen koffietje doen?

Of bel +31 33 247 1227

#4 Gebruiksvriendelijk

In een klantenportaal komt veel informatie te staan, deze informatie moet ook snel te vinden zijn. Een sterk klantenportaal heeft een doordacht ontwerp en is optimaal ingericht voor de gebruiker. Een gebruiksvriendelijke klantenportaal zorgt voor een positieve merkbeleving.

#5 Biedt interactie met de klanten

Met een klantenportaal kunnen jij en jouw klanten nóg fijner samenwerken. Wissel eenvoudig documenten uit via de applicatie, zoals offertes en facturen. Via het klantenportaal communiceer je met de klant. Help ze met de benodigde informatie op de momenten dat zij dat nodig hebben. Zo speel je in op een fijne klantbeleving.

Klantenportaal laten ontwikkelen?

Een succesvol klantenportaal is vrijwel altijd op maat gemaakt. Elke organisatie en haar klanten hebben verschillende wensen en behoeften. Dit is dus ook precies waar jij als organisatie het verschil kan maken. Een sterk klantenportaal speelt een grote rol bij de klantenservice die je organisatie levert. Speel in op de behoeften aan selfservice en laat ons jouw klantenportaal ontwikkelen. 

Een klantenportaal bouwen wij altijd vanuit het perspectief van de eindgebruiker. Samen brengen we in kaart waar jouw klanten behoeften aan hebben. Wij ontwikkelen aan de hand daarvan een doordacht klantenportaal. Allemaal met de bovengenoemde kenmerken natuurlijk 😉 !

Richard

Samen koffietje doen?

Of bel +31 33 247 1227