+31 (0)33 247 1227

Zoeken

Customer Journey

Wat is een customer journey?

Wanneer een lead een klant wordt, legt jouw klant een buyers journey af. Dit is zijn een aantal stappen die je klant doorloopt tot ze de beslissing nemen om iets bij je te kopen. Wanneer de klant eenmaal iets heeft gekocht, stapt hij of zij de customer journey in. De customer journey begint dus pas op het moment dat iemand daadwerkelijk een klant is. Het doel van een customer journey is dat bestaande klanten terug blijven keren.

Nadat de buyers journey (Awareness, Consideration en Purchase) heeft plaatsgevonden, begint de volgende fases in de customer journey:

Service

De aankoop heeft plaatsgevonden. Om ervoor te zorgen dat je klant in de toekomst weer bij je terugkomt, is het belangrijk om goede klantenservice te bieden. Tijdens deze fase verstuur je bijvoorbeeld updates over de verzending of biedt je de klant gratis retourneren aan.

Loyalty

In de loyalty fase wil je dat een klant zo lang mogelijk loyaal aan je blijft. Dit doe je door in zicht te blijven door nieuwsbrieven te versturen of actief te zijn op social media. De loyalty fase heeft als doel dat je klant de volgende keer direct aan je denkt op het moment dat ze een product of dienst nodig hebben dat jij biedt.

Creëer digitale impact met onze maatwerk oplossingen.

Neem contact op

Snel naar

Volg ons

62054708NL854620345B01NL66RABO0103888195