+31 (0)33 247 1227

Zoeken

USP

Wat is een USP?

USP staat voor Unique Selling Point. Oftwel, een Uniek Verkoopargument in het Nederlands. Als merk wil je onderscheidend zijn van je concurrenten. Hetgeen waarmee je je onderscheid, moet ook een reden zijn waarom je klanten bij jou kopen en niet de concurrent. Als je al een uniek product of dienst verkoopt, is het makkelijk. Maar in de commerciële wereld met veel concurrentie, is het nogal een uitdaging. Waarmee zou je je dan kunnen onderscheiden? Denk hier goed over na!

Voorbeelden van USP’s:

Coolblue staat bekend om zijn uitstekende klantenservice: alles voor een glimlach

Coolblue verkoopt namelijk producten die je onder andere ook bij de Mediamarkt kan halen. Waarom kies ik liever voor Coolblue dan Mediamarkt? Bij Coolblue kan ik zelfs na 30 dagen testen nog producten terugsturen en het volledige aankoopbedrag terugkrijgen. En dat is de USP van Coolblue.

Bij Zalando kan heb je een retourtermijn van 100 dagen

Waar je bij andere webshops binnen 30 dagen een product moet terugsturen, heb je bij Zalando maar liefst 100 dagen retourtermijn.

‘’Voor 12.00 besteld, vanavond nog bezorgd’’ – Bol.com

Dit kan zeker niet elke webshop zeggen. Tegenwoordig is ‘vandaag besteld, morgen in huis’ het nieuwe normaal geworden. Het is geen USP meer, Bol.com speelt daar op in door dezelfde dag nog te bezorgen.

Creëer digitale impact met onze maatwerk oplossingen.

Neem contact op

Snel naar

Volg ons

62054708NL854620345B01NL66RABO0103888195