+31 (0)33 247 1227

Zoeken

CPA

Wat betekent CPA?

CPA is een afkorting voor Cost Per Action. Dit is een biedstrategie wanneer je gaat adverteren bij Google Ads. Je kan ook kiezen om te betalen per klik (CPC) of per 1000 vertoningen (CPM). Wanneer je voor CPA kiest, betaal je dus pas wanneer er een actie/conversie heeft plaatsgevonden. De actie hangt af van jouw advertentie. Dit kan een aankoop zijn, maar ook aanmelden voor een nieuwsbrief of het aanvragen van een offerte.

Hoe werkt CPA?

CPA is een automatische biedstrategie van Google Ads. Op basis van eerdere advertenties en realtime signalen, past Google de biedingen aan. Wanneer je voor CPA kiest, stel je zelf een doel-CPA in. Zo kan je bijvoorbeeld instellen dat je gemiddeld €50,- per conversie wilt betalen. Google gaat er dan voor zorgen om zoveel mogelijk conversies te genereren voor dat bedrag.

Creëer digitale impact met onze maatwerk oplossingen.

Neem contact op

Snel naar

Volg ons

62054708NL854620345B01NL66RABO0103888195