+31 (0)33 247 1227

Zoeken

Waarom je de bedankpagina niet moet onderschatten

Met de bedankpagina bedank je de bezoekers voor de actie die ze op jouw website hebben uitgevoerd, zoals het invullen van het contactformulier, het inschrijven op je nieuwsbrief of het downloaden van een whitepaper. Deze bezoekers zijn al geïnteresseerd in jouw bedrijf en daarom is dit een goed moment om de band te versterken.

#1. Zet je bedankpagina in Hotjar

Hotjar is een programma waarmee je het gedrag van de bezoeker op je website visueel maakt. Je ziet waar bezoekers met hun muis heen gaan, waar ze klikken en tot hoe ver ze scrollen. Met deze informatie kan je kijken waar bezoekers behoefte aan hebben en zo kan je jouw bedankpagina optimaliseren.

#2. Bevestig de aankoop of aanmelding in de bedankpagina

Door de aankoop of aanmelding te bevestigen op de bedankpagina, laat je bezoekers weten dat hun doel is gelukt. Zo neem je onzekerheden weg. Ook kan je bezoekers feliciteren met hun aankopen. Dat geeft hun een goed gevoel.

#3. Laat weten dat er een e-mail verstuurd is

Naast de bevestiging van de aankoop of aanmelding, is het handig om een e-mail te versturen. Zo kunnen bezoekers vaker dan alleen eenmalig op de bedankpagina hun aankoop of aanmelding bekijken. Laat op de bedankpagina weten dat de e-mail is verstuurd, zodat ze weten dat er een e-mail is verstuurd.

#4. Maak het mogelijk om de aankoop of aanmelding te delen

Zorg dat de aankoop of aanmelding van de bezoeker te delen is via relevante kanalen. Welke kanalen dit zijn ligt aan jouw doelgroep. Je kan bijvoorbeeld alvast zelf de post inrichten voor de bezoeker. Dit scheelt veel tijd voor de bezoeker en jij kan dan bepalen wat er wordt vermeld. Let wel op waar je dit doet, niet alle aankopen of aanmeldingen zijn bedoeld om te delen. Soms kan je deze optie dan beter achterwegen laten.

#5. Geef meer informatie zodat de bezoeker niet met vragen zit

Als de bezoeker heeft geconverteerd, vraagt hij/zij zich meestal een paar dingen af. Stel, de bezoeker heeft een aankoop gedaan. Dan is hij/zij bijvoorbeeld benieuwd of het pakket gevolgd kan worden, welke dag het aankomt en op welk tijdstip. Deze antwoorden zou je op de bedankpagina alvast kunnen geven. Het kan ook zo zijn dat iemand een contactformulier heeft ingevuld en er staat ‘bedankt voor het invullen’. En nu? Geef aan wat de volgende stap is. Dit kan bijvoorbeeld zijn ‘we nemen binnen 24 uur contact met je op’. Op deze manier weet de bezoeker waar hij/zij aan toe is.

#6. Voeg links toe naar je social media kanalen

Inmiddels is social media erg belangrijk binnen online marketing. Door het toevoegen van social media icoontjes en die door te linken naar je social media kanalen, kan je sneller meer volgers en likes krijgen. Daarnaast houd je met je social media contact met de klant. Als je nieuwe dingen promoot op social media zien zij dit ook en is er een kans dat ze nog een aankoop doen.

#7. Zet de naam van de bezoeker op de bedankpagina

Personalisatie speelt steeds meer een belangrijke rol en is niet meer weg te denken uit de marketing wereld. Daarnaast straalt een persoonlijke aanpak vertrouwen uit. Met een naam in het bedankje klinkt het veel leuker en persoonlijker voor de bezoeker.

#8. Deel populaire en relevante content zoals video’s, blogs en cases op je bedankpagina

Zorg ervoor dat je bedankpagina niet doodloopt. Een handige manier om dit te voorkomen is het toevoegen van populaire en relevante content. Dit kan je personaliseren op basis van de aankoop of aanmelding. Als een klant bijvoorbeeld sneakers heeft aangeschaft, zou er content kunnen verschijnen over hoe je sneakers het beste onderhoudt.

#9. Mogelijkheid voor inschrijven op de nieuwsbrief

Ook e-mail marketing mag niet ontbreken. E-mail marketing is één van de weinige kanalen waarbij je een lijst kan maken met contactgegevens en waarbij je de controle hebt. Door op de bedankpagina een inschrijfmogelijkheid te geven, heb je een extra kans om meer klanten in de mailinglijst te krijgen.

#10. Gebruik niet alle tips

Het is beter om een paar tips te kiezen die samen een mooie en slimme bedankpagina worden. Gebruik je alle tips dan wordt het teveel van het goede. Kies er daarom voor om eerst het website gedrag te bekijken en daarna te bepalen welke tips het beste passen bij jouw bedrijf.

Blogs Dit vind je wellicht ook interessant

Bekijk alle blogs

Hoe maak je een goede over ons pagina?

Wist je dat de over ons pagina behoort tot één van de vier belangrijkste pagina’s van een website en dat het niet echt over jou moet gaan, maar over hoe jouw bedrijf de wensen en behoeftes van de klant kan vervullen. Lees verder en kom erachter hoe jij de over ons pagina succesvol kan maken!

Lees meer

11 tips voor het maken van een goede contactpagina

Een contactpagina kan niet ontbreken bij een website. Het laat zien dat het bedrijf echt is en bereikbaar is. Bezoekers die bij jou op de contactpagina belanden komen daar omdat ze met je in contact willen komen, extra informatie willen of een vraag willen stellen. Benut jij wel alle kansen van de contactpagina? Deze tips helpen je om de contactpagina zo effectief mogelijk in te zetten!

Lees meer

19 tips voor meer bezoekers naar je website

Wil jij meer bezoekers op je website? Bekijk dan deze 19 tips waarmee je snel traffic naar je website trekt. Gebruik deze handige tips om het beste resultaat te behalen. De tips zijn direct toepasbaar.

Lees meer

In 7 stappen naar een effectieve online strategie

Wie is je doelgroep, wie zijn je concurrenten, wat zijn je doelstellingen en welke kanalen wil je inzetten om deze doelstellingen te behalen? Dit zijn de vragen die je jezelf moet stellen als het gaat om een online strategie. Een strategie zorgt ervoor dat er een plan is hoe er omgegaan moet worden met het digitale publiek en welke middelen en platformen nodig zijn om deze activiteiten te ondersteunen. Met deze 7 stappen zorg jij voor een effectieve online strategie!

Lees meer
Bekijk alle blogs

Creëer digitale impact met onze maatwerk oplossingen.

Neem contact op

Snel naar

Volg ons

62054708NL854620345B01NL66RABO0103888195