+31 (0)33 247 1227

Zoeken

Hoe maak ik een meertalige website?

Er zijn meerdere manieren om een meertalige website te maken. Een veel voorkomende manier is het installeren van een plugin van een vertaalprogramma. Vroeger was dit niet de meest geschikte manier voor het vertalen van je website, want de vertaling was vaak niet heel accuraat. Over de tijd zijn vertaalprogramma’s alsmaar beter en beter geworden, waardoor het prima gebruikt kan worden als vertaler voor je website. Of dit voor jullie ook de beste oplossing is, hangt helemaal af van je website. Voor onze klanten kiezen wij verschillende mogelijkheden. Een andere optie is het handmatig vertalen van je website, hiermee kan je meer rekening houden met de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Het is natuurlijk niet vanzelfsprekend dat je de Nederlandse zoekwoorden ook letterlijk vertaald wilt hebben in het Engels. Om die reden kan handmatig vertalen beter zijn voor je SEO!

De voordelen van een meertalige website

Gebruiksvriendelijkere website

Een website in de moedertaal van jullie bezoekers, zorgt ervoor dat iedereen jullie website beter begrijpt en kunnen ze sneller vinden waarnaar ze op zoek zijn.

Bereik een grotere doelgroep

Door je website voor meerdere talen in te richten, kunnen meer mensen je website lezen en bereik je dus meer mensen.

Langere sessieduur

Bezoekers blijven langer op websites die in hun eigen taal beschikbaar is.

Wat is het verschil tussen een multisite en een meertalige website?

Bij een multisite heeft elke taal een aparte website, je kan per taal eigen content invoeren. Bij een meertalige website is er één website waarbij iedereen dezelfde content te zien krijgt, de bezoeker kan de taal veranderen en ziet dan precies dezelfde website, maar dan in een andere taal.

Wij raden aan om voor een multisite te kiezen als bijvoorbeeld de diensten of producten die jullie aanbieden, verschillen per land. Of als je andere content per land wil tonen.

Een meertalige website is goed als je dus precies dezelfde website wilt tonen aan al je bezoekers, ongeacht uit welk land ze komen.

Gepersonaliseerde content per land

Hoewel je met een meertalige website weinig invloed hebt op de getoonde content per land, is het wel mogelijk om de volgorde van de content aan te passen. Niet alle content op jullie website is even relevant voor iedereen, zeker niet als het lokale persberichten zijn. Voor onze klant AMCS, hebben wij hun de mogelijkheid gegeven om de relevantie per land aan te geven. Elk land krijgt op deze manier altijd dezelfde content te zien, maar het wordt standaard gesorteerd op relevantie.

De mogelijkheden voor een meertalige website

Wanneer wij een meertalige website maken, maken wij altijd gebruik van de eerste twee opties, country -code TLD of subdirectories met een gTLD.

Multisite met Country-code TLD

Voor één van onze klanten hebben we de keuze gemaakt om gebruik te maken van country-code TLD. De reden dat we hiervoor hebben gekozen, is dat deze klant onder andere ook gevonden moet worden in de Chinese zoekmachines. In China gebruiken ze namelijk geen Google. Een domeinnaam met een Chinese URL zorgt ervoor dat ze hoger in de Chinese zoekmachines komen te staan. Voor elke URL vertalen ze dus ook handmatig de tekst.

Andere voordelen van County-code TLD is dat de website een duidelijke geotargeting heeft. Google geeft aan dat elke URL even veel kans maakt om te scoren in Google. Wat ons wel opvalt, is dat Google in Nederland voornamelijk nl-extensies toont. Daardoor is het mogelijk dat Country-code TLD positieve effecten heeft op lokale SEO.

Meertalige website met gTLD subdirectories voor AMCS

Voor AMCS hebben we gekozen om gebruik te maken van subdirectories met een gTLD. AMCS focust zich op de wereldwijde markt en moet dus ook in veel talen beschikbaar zijn. Op deze website hebben we een vertaler geïnstalleerd. De beste vertaalsystemen vinden wij DeepL of Azure Translator, dit werkt ook fijn samen met maatwerk Umbraco websites. AMCS wilt nieuwsberichten vaak snel en overal gepubliceerd hebben, waardoor het onrealistisch is om dit per taal, handmatig te gaan vertalen. Dit neemt te veel tijd in beslag. Native speakers kijken de tekst wel altijd even na of de vertaling volledig klopt.

Bekijk de case van AMCS Group

Willen jullie ook een multisite of meertalige website?

Wij zijn gespecialiseerd in het bouwen van maatwerk Umbraco websites en zoals je leest, ook in het bouwen van multisites of meertalige websites. Benieuwd welke vorm het beste bij jullie website en doelen past? Wij denken graag met jullie mee. Neem contact met ons op via de opvallende groene knop en dan plannen we snel een afspraak met jullie in!

Neem contact op
Bekijk kennisbank

True People Kennisbank

Ken je een begrip niet? Wij leggen het je uit!

Umbraco

Umbraco

Wat is Umbraco?

Umbraco is een CMS systeem, waarop je een website kan bouwen en beheren. Het voordeel van Umbraco, is dat er onbeperkt veel maatwerk mogelijkheden zijn. Een Umbraco website laat je maken door een webbouwer/internetbureau. Wanneer de website eenmaal staat, kan iedereen zonder technische kennis de content op de website beheren. Het CMS systeem is gebruiksvriendelijk ingericht en snel te leren gebruiken.

De voordelen van Umbraco CMS:

  • Veel maatwerk mogelijkheden
  • Erg gebruiksvriendelijk
  • Open source
  • Erg veilig

Wil jij een maatwerk Umbraco website laten bouwen? Wij zijn gecertificeerd Umbraco partner en bouwen uitsluitend in Umbraco. Bespreek met ons de mogelijkheden!

SEO

SEO

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. SEO draait om het organisch vindbaar maken van je website in zoekmachines als Google. Google toont niet willekeurig een paar websites die bovenaan in de zoekresultaten komen te staan. Hier hangen veel factoren aan vast. Dit noemen we rankingsfactoren.

Waarom is SEO belangrijk?

SEO zorgt voor gratis organisch verkeer naar je website. SEO kan je zien als een reclamebord die voor je winkel staat in de winkelstraat. Het verleidt je bezoekers om binnen komen in de winkel. Hoe beter je SEO, hoe groter en opvallender je reclamebord. Meer mensen zullen hierdoor je winkel in gaan. In onze blog 'Waarom is SEO zo belangrijk' lees je hier nog meer over.

Hoger in Google met SEO

Wil je meer weten over hoe je hoger in de zoekresultaten komt te staan? In onze gratis SEO checklist staan veel tips om bovenaan in de Google te komen staan. Of download onze uitgebreide SEO handleiding.

Webapplicatie

Webapplicatie

Wat zijn webapplicaties?

Je hebt applicaties en webapplicaties, is dat hetzelfde? Nee, dat is het niet. Een webapplicatie is een programma op het internet. Hotmail en Gmail zijn hier een goed voorbeeld van. Om gebruik te maken van de webapplicatie, moet je een account aanmaken. Vervolgens heb je toegang tot je mail via een webbrowser.

Andere bekende voorbeelden van webapplicaties:

Een applicatie is ook een programma, maar die download je eerst op je tablet, mobiel of desktop. Na het downloaden kun je er pas gebruik van maken.

Het voordeel van een webapplicatie, is dat ze eenvoudiger uit te breiden en door te ontwikkelen zijn dan applicaties. Het enige wat je nodig hebt om een webapplicatie te gebruiken, is internetverbinding en een webbrowser. Je kan dus overal op de wereld, op elk willekeurig device, gebruik maken van de webapplicatie. In tegenstelling tot een applicatie, zou je dit eerst moeten downloaden.

Blogs Dit vind je wellicht ook interessant

Bekijk alle blogs

Wanneer kies je voor een Umbraco website?

Er zijn veel CMS systemen die beweren ‘de beste’ te zijn. Het antwoord is simpel: er is geen één de beste. Elk CMS systeem heeft zijn eigen kracht en is goed voor verschillende doeleinden. In deze blog vertellen we waarom wij altijd Umbraco gebruiken bij het maken van websites en wanneer een Umbraco website voor jou ook de beste keuze is.

Lees meer

CMS vergelijken; welk CMS past het beste bij jou?

De keuze voor een content management systeem (CMS) is niet een eenvoudig. Het heeft namelijk invloed op het design, functionaliteit, uitstraling en veiligheid van je website. Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, is overstappen niet eenvoudig. Ben jij benieuwd welk CMS het beste bij jou past? Wij vergelijken de vier populaire CMS'en met elkaar.

Lees meer

Waarom is SEO zo belangrijk?

SEO is een belangrijk onderdeel als je meer bezoekers naar je website wilt trekken. Want stel je voor, je hebt veel geld uitgegeven om een mooie website te bouwen, maar je krijgt minder bezoekers dan je eigenlijk zou willen. Dit komt waarschijnlijk doordat jouw website niet hoog genoeg in Google staat. In dit blogbericht lees je waarom SEO zo belangrijk is!

Lees meer
Bekijk alle blogs

Creëer digitale impact met onze maatwerk oplossingen.

Neem contact op