+31 (0)33 247 1227

Zoeken

Reden 1 Het voorkomt verlies van je bezoekers

Voor bezoekers is het soms lastig om de juiste informatie te vinden. Door een zoekfunctie op je website aan te bieden, kunnen bezoekers efficiënt door je website navigeren. De zoekfunctie beantwoordt in feite de vragen die de bezoekers zelf niet kunnen vinden. Hierdoor blijven ze op je website.

Reden 2 Het verhoogt conversie

Bij het optimaliseren van een website wordt al snel gedacht aan het plaatsten van goede teksten of aansprekende call-to-actions, maar vergeet de interne zoekfunctie niet! De bezoekers die de zoekfunctie gebruiken, weten al waarnaar zij zoeken. Met een goed werkende zoekfunctie is de kans groot dat zij deze informatie ook vinden en uiteindelijk converteren.

Reden 3 Het maakt het gemakkelijker om juiste zoekresultaten te vinden

Om het de bezoekers nog makkelijker te maken, gebruiken websites steeds vaker auto-suggest search. Auto-suggest search zorgt dat er bij het typen van een paar letters al direct relevante resultaten verschijnen, zodat de bezoekers sneller de juiste informatie vinden. Op deze manier gaat het niet alleen sneller, je helpt bezoekers ook wanneer zij de titel niet meer precies weten of spelfouten maken.

Reden 4 Het zorgt voor waardevolle website statistieken

Leer van de zoekopdrachten van je bezoekers. Data vanuit de zoekfunctie is eenvoudig in te laden in Google Analytics. Zo krijg je belangrijke inzichten over welke termen bezoekers op je website verwachten te vinden. Met deze data creëer je voor jezelf de mogelijkheid om je content aan te passen aan de verwachting van je bezoekers.

Reden 5 Het zorgt voor een betere gebruikerservaring

Tegenwoordig verlaat een groot deel van je bezoekers de website wanneer deze niet na 3 seconden volledig is geladen. Door gebruik te maken van de nieuwste technieken en meest geoptimaliseerde databases, zorg je voor een betere gebruikerservaring.

Searchine Site Search Je zoekfunctie optimaliseren met Searchine

Bezoekers verwachten een zoekfunctie die snel relevante resultaten geeft. Met Searchine voldoet je zoekfunctie aan deze verwachting. Searchine is een eenvoudig te implementeren zoekoplossing om aan je website toe te voegen. Searchine maakt je website doorzoekbaar met super snelle geavanceerde zoekresultaten. Wijzelf, maar ook onze klanten de brandweer en Enpuls maken al gebruik van Searchine.

Meer over Searchine
Kennisbank

True People Kennisbank

Ken je een begrip niet? Wij leggen het je uit!

Searchine

Searchine

Wat is searchine?

Standaard zoekfuncties werken vaak beperkt, waardoor er niet altijd relevante zoekresultaten getoond worden. Searchine is een plug-in voor een gebruiksvriendelijke zoekfunctie op je website. Met Searchine kunnen je bezoekers altijd vinden waarnaar ze op zoek zijn, zelfs als je een spellingsfout maakt of een synoniem gebruikt. Dit draagt bij aan de gebruiksvriendelijkheid van je website en het werkt conversie verhogend.

De voordelen van Searchine

  • Snel zoeken
  • Inzicht in de zoekopdrachten op je website
  • Conversie verhogend
  • Eenvoudig te installeren, op elk CMS

Conversie

Conversie

Wat is conversie?

Conversie betekent dat bezoekers op jouw website de actie ondernemen die jij wilt dat ze maken. Wanneer jij een website hebt, heb je dat vaak met een reden. Het kan zijn dat mensen via jouw webshop producten kopen, tickets voor een evenement of zich inschrijven voor een seminar. Dit zijn allemaal conversies die kunnen plaatsvinden op je website. Het is niet persé van belang dat een conversie direct geld oplevert. Als jij een actie voor ogen hebt zonder dat het je direct wat opbrengt, dan kan dit ook een conversie zijn. Bijvoorbeeld het inschrijven op de nieuwsbrief of het downloaden van een gratis e-book.

Wanneer een conversie direct omzet opbrengt, noem je dit een macro conversie. Als de conversie niet gelijk geld oplevert, dan noem je dit een micro conversie.

CTA

CTA

Wat betekent CTA?

CTA staat voor Call To Action. In het Nederlands vertaald: Oproep tot actie.

Wanneer je een CTA toevoegt aan een webpagina, is dat de belangrijkste actie na het lezen van de pagina. Bedenk dus eerst wat je wilt bereiken met je website/pagina. Wat zijn je conversie doelen? Wil je dat bezoekers contact met je organisatie opnemen? Maak dan een CTA met een tekst dat ze contact kunnen opnemen. Plaats je dit in een button met een opvallende kleur, dan zal er ook sneller op geklikt worden.

Voorbeelden van belangrijke acties op een webpagina:

  • Contact opnemen
  • Downloaden van het e-book
  • Product in je winkelwagen stoppen
  • Invullen van een formulier
  • Video afspelen

Een CTA knop kan je meerdere keren terug laten komen op dezelfde pagina. Zorg er wel voor, dat het allemaal om dezelfde actie draait. Plaats bijvoorbeeld een CTA-button aan de bovenkant van de pagina, maar ook beneden.

Google Analytics

Google Analytics

Wat is Google Analytics? Google Analytics is een super handige, gratis tool van Google. Met Google Analytics heb je meer inzicht in de statistieken op je website. Zo kan je onder andere zien hoeveel verkeer er op je website bevindt, waar ze vandaan komen en wat de meest bezochte pagina’s zijn.

Deze data kan je gebruiken om veranderingen aan te brengen in je website of webshop. Zie je dat er niet veel conversie plaatsvind op een bepaalde pagina? Dan maak je een aanpassing aan die pagina. Door te blijven meten, kan je de juiste keuzes maken.

Blogs Dit vind je wellicht ook interessant

Bekijk alle blogs

Wat is on page SEO en hoe optimaliseer je het?

Het doel van SEO (zoekmachine optimalisatie) is; meer bezoekers naar de website trekken door een hogere positie te verkrijgen in de zoekmachines. Hoe hoger je in Google staat, hoe beter je zichtbaar bent voor het online verkeer. Zo is het belangrijk dat de techniek, content en autoriteit goed op orde zijn, de 'on page SEO' dus. In deze blog lees je tips en tricks om on page SEO te optimaliseren.

Lees meer

29 tips om conversie op je website te verhogen

Behaal jij niet genoeg conversie met je website? In dit artikel lees je 29 tips die jou gaan helpen om de conversie te verhogen. Download onze gratis interactieve checklist om aan te vinken welke punten je hebt uitgevoerd!

Lees meer

Conversie verhogen met website personalisatie

Personalisatie is klantgerichte marketing die op het juiste moment op de juiste plaats de juiste informatie aan de juiste persoon biedt. Met website personalisatie kan je als marketeer content veel dichter bij de wensen en behoeften van bezoekers brengen. Door relevante en persoonlijke content bouw je een band op met je doelgroep, zodat ze uiteindelijk gaan converteren.

Lees meer

Waarom is zoekmachine optimalisatie zo belangrijk?

Stel je voor.. Je hebt veel geld uitgegeven om een mooie website te bouwen, maar je krijgt minder bezoekers dan je eigenlijk zou willen. Dit komt waarschijnlijk doordat jouw website niet hoog genoeg staat in Google. Lees alles over zoekmachine optimalisatie (SEO).

Lees meer
Bekijk alle blogs

Kies voor True People en creëer impact met je digitale oplossing.

Neem contact op

Snel naar

Volg ons

62054708NL854620345801NL66RABO0103888195