Voor bezoekers is het soms lastig om de juiste informatie te vinden. Door een zoekfunctie op je website aan te bieden, kunnen bezoekers efficiënt door je website navigeren. De zoekfunctie beantwoordt in feite de vragen die de bezoekers zelf niet kunnen vinden. Hierdoor blijven ze op je website.
Bij het optimaliseren van een website wordt al snel gedacht aan het plaatsten van goede teksten of aansprekende call-to-actions, maar vergeet de interne zoekfunctie niet! De bezoekers die de zoekfunctie gebruiken, weten al waarnaar zij zoeken. Met een goed werkende zoekfunctie is de kans groot dat zij deze informatie ook vinden en uiteindelijk converteren.
Om het de bezoekers nog makkelijker te maken, gebruiken websites steeds vaker auto-suggest search. Auto-suggest search zorgt dat er bij het typen van een paar letters al direct relevante resultaten verschijnen, zodat de bezoekers sneller de juiste informatie vinden. Op deze manier gaat het niet alleen sneller, je helpt bezoekers ook wanneer zij de titel niet meer precies weten of spelfouten maken.
Leer van de zoekopdrachten van je bezoekers. Data vanuit de zoekfunctie is eenvoudig in te laden in Google Analytics. Zo krijg je belangrijke inzichten over welke termen bezoekers op je website verwachten te vinden. Met deze data creëer je voor jezelf de mogelijkheid om je content aan te passen aan de verwachting van je bezoekers.
Tegenwoordig verlaat een groot deel van je bezoekers de website wanneer deze niet na 3 seconden volledig is geladen. Door gebruik te maken van de nieuwste technieken en meest geoptimaliseerde databases, zorg je voor een betere gebruikerservaring.
Bezoekers verwachten een zoekfunctie die snel relevante resultaten geeft. Met Searchine voldoet je zoekfunctie aan deze verwachting. Searchine is een eenvoudig te implementeren zoekoplossing om aan je website toe te voegen. Searchine maakt je website doorzoekbaar met super snelle geavanceerde zoekresultaten. Wijzelf, maar ook onze klanten de brandweer en Enpuls maken al gebruik van Searchine.
Behaal jij niet genoeg conversie met je website? In dit artikel lees je 29 tips die jou gaan helpen om de conversie te verhogen. Download onze gratis interactieve checklist om aan te vinken welke punten je hebt uitgevoerd!
Personalisatie is klantgerichte marketing die op het juiste moment op de juiste plaats de juiste informatie aan de juiste persoon biedt. Met website personalisatie kan je als marketeer content veel dichter bij de wensen en behoeften van bezoekers brengen. Door relevante en persoonlijke content bouw je een band op met je doelgroep, zodat ze uiteindelijk gaan converteren.
SEO is een belangrijk onderdeel als je meer bezoekers naar je website wilt trekken. Want stel je voor, je hebt veel geld uitgegeven om een mooie website te bouwen, maar je krijgt minder bezoekers dan je eigenlijk zou willen. Dit komt waarschijnlijk doordat jouw website niet hoog genoeg in Google staat. In dit blogbericht lees je waarom SEO zo belangrijk is!