Hoe goed je website ook is, zonder bezoekers bereik je weinig. Het grootste deel van je websitebezoekers vind je via zoekmachines zoals Google. Je website optimaliseren voor zoekmachines is dus de perfecte manier om snel meer bezoekers te krijgen. Door hoge zoekposities te halen word je website immers zichtbaar voor vele potentiële bezoekers. Daarnaast zien veel mensen een bedrijf dat hoog in de zoekresultaten staat, als een goed en betrouwbaar bedrijf.
Met SEO word je op het juiste moment door de juiste doelgroep gevonden. De bezoekers die binnenkomen via organische zoekresultaten zijn al bewust op zoek zijn naar een dienst of product. Dat betekent dat je bezoekers altijd geïnteresseerd zijn in jouw dienst of product. Dit leidt tot meer conversie.
Google eist tegenwoordig steeds meer om een plaats bovenaan in de zoekresultaten te krijgen. Je website moet gebruikelijk en toegankelijk zijn. Daarnaast houdt Google rekening met zaken zoals responsive webdesign, snelle laadtijden, SSL certificaten, duidelijke navigatie, et cetera.
Wij hebben de voordelen van SEO voor je op een rijtje gezet:
Hoe hoger je in Google staat, hoe sneller iemand op je website klikt.
Hoe meer bezoekers, hoe groter de kans op conversie.
Je krijgt een betere naamsbekendheid, omdat ze jouw bedrijf op meerdere zoektermen tegenkomen.
Je hebt 24/7 promotie, je leads kunnen dus binnenstromen terwijl je slaapt.
Je kan via Google Analytics exact zien hoeveel conversies je organische verkeer oplevert.
Wil jij meer bezoekers op je website? Bekijk dan deze 19 tips waarmee je snel traffic naar je website trekt. Gebruik deze handige tips om het beste resultaat te behalen. De tips zijn direct toepasbaar.
Bezoekers verwachten een zoekfunctie die snel met relevante resultaten komt, maar voldoet jouw interne zoekfunctie ook aan deze verwachtingen? Wij geven je vijf redenen om de zoekfunctie op je website te optimaliseren.
Behaal jij niet genoeg conversie met je website? In dit artikel lees je 29 tips die jou gaan helpen om de conversie te verhogen. Download onze gratis interactieve checklist om aan te vinken welke punten je hebt uitgevoerd!
Google Analytics 4 is de opvolger van Universal Analytics (UA) en biedt veel nieuwe mogelijkheden. Het was sinds juli 2019 al te testen als Google Analytics App + Web en is nu de standaard geworden. Wat heb jij aan de nieuwste versie van Google Analytics?