+31 (0)33 247 1227

Zoeken

De meeste bezoekers krijg je via Google

Hoe goed je website ook is, zonder bezoekers bereik je weinig. Het grootste deel van je websitebezoekers vind je via zoekmachines zoals Google. Je website optimaliseren voor zoekmachines is dus de perfecte manier om snel meer bezoekers te krijgen. Door hoge zoekposities te halen word je website immers zichtbaar voor vele potentiële bezoekers. Daarnaast zien veel mensen een bedrijf dat hoog in de zoekresultaten staat, als een goed en betrouwbaar bedrijf.

Bezoekers zijn al opzoek

Met SEO word je op het juiste moment door de juiste doelgroep gevonden. De bezoekers die binnenkomen via organische zoekresultaten zijn al bewust op zoek zijn naar een dienst of product. Dat betekent dat je bezoekers altijd geïnteresseerd zijn in jouw dienst of product. Dit leidt tot meer conversie.

Google eist

Google eist tegenwoordig steeds meer om een plaats bovenaan in de zoekresultaten te krijgen. Je website moet gebruikelijk en toegankelijk zijn. Daarnaast houdt Google rekening met zaken zoals responsive webdesign, snelle laadtijden, SSL certificaten, duidelijke navigatie, et cetera.

Nog meer voordelen

Wij hebben de voordelen van SEO voor je op een rijtje gezet:

Kennisbank

True People Kennisbank

Ken je een begrip niet? Wij leggen het je uit!

Google Analytics

Google Analytics

Wat is Google Analytics? Google Analytics is een super handige, gratis tool van Google. Met Google Analytics heb je meer inzicht in de statistieken op je website. Zo kan je onder andere zien hoeveel verkeer er op je website bevindt, waar ze vandaan komen en wat de meest bezochte pagina’s zijn.

Deze data kan je gebruiken om veranderingen aan te brengen in je website of webshop. Zie je dat er niet veel conversie plaatsvind op een bepaalde pagina? Dan maak je een aanpassing aan die pagina. Door te blijven meten, kan je de juiste keuzes maken.

SEO

SEO

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. SEO draait om het organisch vindbaar maken van je website in zoekmachines als Google. Google toont niet willekeurig een paar websites die bovenaan in de zoekresultaten komen te staan. Hier hangen veel factoren aan vast. Dit noemen we rankingsfactoren.

Wil je meer weten over hoe je hoger in de zoekresultaten komt te staan? In onze gratis SEO checklist staan veel tips om bovenaan in de Google te komen staan.

Zoekmachine

Zoekmachine

Wat is een zoekmachine?

De meest gebruikte zoekmachine die er is, is Google. Dit is een interactieve website, waar je door middel van een zoekopdracht een webpagina op het internet kan zoeken. Zoek je bijvoorbeeld naar ‘Internetbureau Amersfoort’, dan krijg je in de SERP alle internet bureaus uit Amersfoort te zien.

Google heeft een crawler, die elke seconde van de dag het internet afstruint naar nieuwe of bewerkte webpagina’s. Al deze pagina’s neemt hij op in de index, waardoor jouw website ook kans maakt om in de zoekresultaten van de zoekmachine te staan.

Bovenin de zoekresultaten staan gaat helaas niet zomaar, hiervoor moet je zoekmachine-optimalisatie (SEO) toepassen op je website. Wij hebben een gratis SEO-checklist gemaakt, die je kunnen helpen met de SEO van jouw website!

Organisch verkeer

Organisch verkeer

Wat is organisch verkeer?

Organisch verkeer, zijn bezoekers die op je website zijn gekomen via de niet betaalde zoekresultaten in een zoekmachine (SERP). Organisch zoekverkeer op je website verhogen, doe je door je website te optimaliseren voor de zoekmachines (SEO).

Wanneer je je statistieken bekijkt in Google Analytics, kan je inzien hoeveel organisch verkeer er op je website komt. Ook zie je op welke pagina’s ze binnen komen. Aan de hand van deze data weet je dus welke pagina’s hoog in de zoekresultaten staan.

Conversie

Conversie

Wat is conversie?

Conversie betekent dat bezoekers op jouw website de actie ondernemen die jij wilt dat ze maken. Wanneer jij een website hebt, heb je dat vaak met een reden. Het kan zijn dat mensen via jouw webshop producten kopen, tickets voor een evenement of zich inschrijven voor een seminar. Dit zijn allemaal conversies die kunnen plaatsvinden op je website. Het is niet persé van belang dat een conversie direct geld oplevert. Als jij een actie voor ogen hebt zonder dat het je direct wat opbrengt, dan kan dit ook een conversie zijn. Bijvoorbeeld het inschrijven op de nieuwsbrief of het downloaden van een gratis e-book.

Wanneer een conversie direct omzet opbrengt, noem je dit een macro conversie. Als de conversie niet gelijk geld oplevert, dan noem je dit een micro conversie.

Blogs Dit vind je wellicht ook interessant

Bekijk alle blogs

Hoe voer je een zoekwoordenonderzoek uit?

Een website die goed vindbaar is via zoekmachines zorgt ervoor dat er veel meer bezoekers naar je website komen. Maar hoe zorg je ervoor dat je website goed zichtbaar is in zoekmachines? Wij leggen je uit wat een zoekwoordenonderzoek is, waarom dit zo belangrijk is en hoe je een zoekwoordenonderzoek uitvoert.

Lees meer

19 tips voor meer bezoekers naar je website

Wil jij meer bezoekers op je website? Bekijk dan deze 19 tips waarmee je snel traffic naar je website trekt. Gebruik deze handige tips om het beste resultaat te behalen. De tips zijn direct toepasbaar.

Lees meer

Vijf redenen om je interne zoekfunctie te optimaliseren

Bezoekers verwachten een zoekfunctie die snel met relevante resultaten komt, maar voldoet jouw interne zoekfunctie ook aan deze verwachtingen? Wij geven je vijf redenen om de zoekfunctie op je website te optimaliseren.

Lees meer

29 tips om conversie op je website te verhogen

Behaal jij niet genoeg conversie met je website? In dit artikel lees je 29 tips die jou gaan helpen om de conversie te verhogen. Download onze gratis interactieve checklist om aan te vinken welke punten je hebt uitgevoerd!

Lees meer
Bekijk alle blogs

Kies voor True People en creëer impact met je digitale oplossing.

Neem contact op

Snel naar

Volg ons

62054708NL854620345801NL66RABO0103888195