+31 (0)33 247 1227

Zoeken

Tip 1: Start met bloggen

Door te schrijven over verschillende onderwerpen die in jouw markt vaak worden benoemd of worden gebruikt, verhoog je het verkeer naar jouw website. Als je B2B gericht bent is dit een belangrijke tip. Door een blog laat je zien waar jouw organisatie zich mee bezighoudt.

Tip 2: Optimaliseer oude content

Door oude en niet-relevante informatie te optimaliseren of te verwijderen en nieuwe informatie toe te voegen, voorkom je dat bezoekers de oude informatie lezen die niet meer van toepassing is. Door nieuwe relevante content te delen, kan dit weer via social media worden verspreid. Op deze manier wordt het nog meer onder de aandacht gebracht.

Tip 3: Biedt goede informatie aan de bezoeker

De meeste bezoekers zijn op zoek naar een probleem of vraag waar jouw bedrijf antwoord op zou moeten geven. Het antwoord kan in verschillende vormen gegeven worden. Bijvoorbeeld:

Tip 4: Deel content via social media

Met social media breng je jouw content onder de aandacht bij jouw doelgroep (bereik je de mensen die jij wil) en stimuleer je relevante resultaten. Voorbeelden zijn Facebook, Linked In en Instagram-stories. Het bereik via Facebook is de afgelopen jaren wel afgenomen, echter is het nog steeds een krachtig middel om je content onder de aandacht te brengen. Een stories-advertentie via Instagram zorgt voor een professionele en efficiënte manier op jouw doelgroep te bereiken (wanneer je iets toevoegt aan je insta stories tag dan je locatie, gebruik meerdere hashtags, wees consistent in je manier van fotograferen en maak gebruik van filters). Focus op minimaal één social media kanaal.

Tip 5: Schrijf je in bij Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is de ideale plek om contactgegevens, openingstijden en andere bedrijfsinformatie te delen met je doelgroep. Naast dat het hebben van een Mijn Bedrijf je zichtbaarheid kan vergroten, zal het ook het aantal bezoekers naar je website vergroten. Mensen kunnen namelijk met één druk op de knop doorklikken.

Tip 6: Doe een zoekwoordenonderzoek

Door onderzoek te doen naar woorden waar jouw doelgroep online op zoekt, haal je meer en betere bezoekers binnen. Een zoekwoord analyse geeft niet alleen inzicht in het zoekgedrag van je doelgroep, maar biedt ook kansen voor nieuwe content. Er zijn veel verschillende tactieken die je hiervoor kan gebruiken. Lees hier hoe je een zoekwoordenonderzoek uitvoert.

Tip 7: Zet LSI keywords in

LSI staat voor Latent Semantic Indexing. Deze zoekwoorden zijn woorden die gerelateerd zijn aan elkaar. Google vind jouw website niet meer zoals vroeger waarbij er zoveel mogelijk dezelfde zoekwoorden gebruikt moesten worden in één artikel, maar kijkt nu naar woorden die een sterke relatie hebben met elkaar.

Tip 8: Zorg dat alle On Page SEO-elementen in orde zijn

On Page SEO is het optimaliseren van verschillende onderdelen binnen een pagina om ervoor te zorgen dat de pagina zo goed mogelijk scoort op een vooraf bepaald zoekwoord. Denk hierbij aan de onderdelen: URL's, content, meta titel, meta omschrijving, H1 (titel) , H2, interne links en afbeeldingen. Als je al deze elementen optimaliseert op basis van zoekwoorden, zullen je pagina's beter vindbaar worden. Dit resulteert uiteindelijk in meer bezoekers.

Tip 9: Zorg dat elke pagina een pakkende meta titel en meta omschrijving heeft

Je meta titel en meta omschrijving moeten genoeg opvallen en prikkelen om ervoor te zorgen dat mensen klikken op je zoekresultaat en doorgaan naar je website. Als je meta titel en meta omschrijving niet voldoende opvallen, zal er niemand doorklikken. Dat zou een gemiste kans zijn.

Tip 10: Zorg dat je website technisch in orde is

Zorg dat de techniek van je website in orde is, want dit heeft ook betrekking op de SEO. We hebben het dan over zaken als laadtijd, HTTPS, noindex, sitemap, robots.txt en nog meer zaken.

Je kan dit altijd aan de websitebouwer vragen.

Tip 11: Vraag of andere websites naar jouw website willen linken

Linkbuilding is het krijgen van linkjes van andere websites naar jouw website. Het hebben van veel goede links is een signaal dat je website waardevolle informatie heeft en dit vindt Google fijn. Wanneer Google vindt dat jouw website relevant is, gaat Google de pagina hoger in de zoekresultaten plaatsen.

Tip 12: Vergeet andere zoekmachines, zoals Bing, niet

Als we het hebben over zoekmachine optimalisatie, dan hebben we het snel over zorgen dat je website beter in Google scoort. Toch zijn er ook kleinere zoekmachines, zoals Bing, waarmee je verkeer naar je website kan scoren.

Tip 13: Analyseer je concurrenten en overtref ze

Tegenwoordig zijn er genoeg SEO-tools te vinden op het internet. Bij de meeste tools kan er een domeinnaam van je concurrent opgegeven worden. Daarvandaan kan je zien welke pagina het meeste verkeer heeft en welk zoekwoord daarbij is gebruikt. Door te kijken naar je concurrent, kan je een doel voor jezelf stellen om hoger te scoren met bepaalde zoekwoorden.

Tip 14: Zorg dat je eigen pagina's niet met elkaar concurreren

Wanneer er twee pagina’s zijn die strijden om hetzelfde zoekwoord, is het voor Google niet duidelijk welke pagina nou echt het meest geschikt is om op dat zoekwoord te scoren. Dit kan betekenen dat beide pagina's dus niet goed gaan scoren. Zorg ervoor dat elk zoekwoord maar één pagina heeft.

Tip 15: Start met e-mail marketing

De enige concurrentie die je hebt bij e-mail marketing ben je zelf en zijn de andere e-mails. Jij moet ervoor zorgen dat mensen je mail lezen en doorklikken naar de website. E-mail is het enige kanaal waar je gratis mensen kan bereiken door iets naar ze te pushen, zonder dat je daar de tussenkomst van een ander platform bij nodig hebt.

Tip 16: Maak gebruik van video marketing

Je kan jouw populaire blog omzetten in een video. Daarmee vergoot je je bereik en kan het gezien worden als een aanvulling op de al bestaande blog. LinkedIn wordt ook steeds vaker ingezet om informatie te delen, vooral B2B zou hier gebruik van maken. Video’s krijgen vaak meer likes, commentaar en shares. Dit zorgt voor een hoger engagement wat uiteindelijk wordt vertaald in meer bezoekers.

Tip 17: Zorg voor deelbare content

Geef bezoekers de mogelijkheid om content te delen op je website. Er kan gedacht worden aan een knop met ‘share’. Zo kan de bezoeker snel en eenvoudig informatie delen met iemand anders. Bezoekers delen content die betrekking heeft op zichzelf of om de band met andere te versterken. Daarnaast delen bezoekers het liefst content met een positieve, optimistische emotie en niet content die gaat over de relatie die een mens heeft met een product of dienst.

Tip 18: Laat anderen bloggen op jouw website

Als je deze tip gaat volgen wees dan wel kritisch in wie je laat schrijven voor je website. Je website openstellen voor andere schrijvers heeft een aantal voordelen:

Tip 19: Maak gebruik van (micro) influencers

Zoek een influencer die bij jouw bedrijf past en zorg dat je iets hebt wat diegene vervolgens wilt delen. Het is natuurlijk super als één van de grootste social media persoonlijkheden in je branche jouw product promoot, maar dat is niet altijd realistisch.

Micro-influencers zijn influencers met kleiner bereik. Dit is iemand die je product koopt en een eigen persoonlijke code heeft die hij/zij met zijn vrienden kan delen, zodat ze allemaal een beetje korting hebben en waardoor jouw product meer naamsbekendheid krijgt.

Kennisbank

True People Kennisbank

Ken je een begrip niet? Wij leggen het je uit!

Zoekwoordenonderzoek

Zoekwoordenonderzoek

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

Een zoekwoordenonderzoek is een essentiële eerste stap die je maakt bij zoekmachine-optimalisatie. Met een zoekwoordenonderzoek, doe je onderzoek naar welke woorden je doelgroep zoekt in de zoekmachine en hoeveel concurrentie er op een zoekwoord zit. Het liefst wil je zoekwoorden gebruiken, waar niet veel concurrentie op zit. Hoe meer concurrentie, hoe lastiger het is om bovenaan in de resultatenpagina te komen staan.

Aan de hand van de analyse, kies je een zoekwoord voor de nieuwe content die je gaat schrijven. Dit zoekwoord verwerk je in de tekst, zo weet Google precies waar je pagina over gaat en kan hij je de juiste plek geven in de zoekresultaten. Naast een zoekwoord, zijn er nog meer specificaties waaraan je pagina moet voldoen om hoog in de zoekresultaten te komen staan.

Download hier de gratis SEO checklist, om hoger in Google te komen staan.

Zoekwoordenonderzoek tools

Wij maken zelf altijd gebruik van de zoekwoordplanner van Google, dit is een gratis tool van Google zelf. Hier zie je het zoekvolume van een zoekwoord, de concurrentie, maar ook hoeveel een zoekwoord kost op het moment dat je gaat adverteren. Ook geven ze suggesties voor vergelijkbare zoekwoorden.

Zoekmachine

Zoekmachine

Wat is een zoekmachine?

De meest gebruikte zoekmachine die er is, is Google. Dit is een interactieve website, waar je door middel van een zoekopdracht een webpagina op het internet kan zoeken. Zoek je bijvoorbeeld naar ‘Internetbureau Amersfoort’, dan krijg je in de SERP alle internet bureaus uit Amersfoort te zien.

Google heeft een crawler, die elke seconde van de dag het internet afstruint naar nieuwe of bewerkte webpagina’s. Al deze pagina’s neemt hij op in de index, waardoor jouw website ook kans maakt om in de zoekresultaten van de zoekmachine te staan.

Bovenin de zoekresultaten staan gaat helaas niet zomaar, hiervoor moet je zoekmachine-optimalisatie (SEO) toepassen op je website. Wij hebben een gratis SEO-checklist gemaakt, die je kunnen helpen met de SEO van jouw website!

SEO

SEO

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. SEO draait om het organisch vindbaar maken van je website in zoekmachines als Google. Google toont niet willekeurig een paar websites die bovenaan in de zoekresultaten komen te staan. Hier hangen veel factoren aan vast. Dit noemen we rankingsfactoren.

Waarom is SEO belangrijk?

SEO zorgt voor gratis organisch verkeer naar je website. SEO kan je zien als een reclamebord die voor je winkel staat in de winkelstraat. Het verleidt je bezoekers om binnen komen in de winkel. Hoe beter je SEO, hoe groter en opvallender je reclamebord. Meer mensen zullen hierdoor je winkel in gaan. In onze blog 'Waarom is SEO zo belangrijk' lees je hier nog meer over.

Hoger in Google met SEO

Wil je meer weten over hoe je hoger in de zoekresultaten komt te staan? In onze gratis SEO checklist staan veel tips om bovenaan in de Google te komen staan. Of download onze uitgebreide SEO handleiding.

B2B

B2B

Wat betekent B2B?

B2B staat voor Business to Business. Deze term wordt veel gebruikt in de marketingwereld. Als je als bedrijf alleen zaken doet met andere bedrijven, dan noemen we dat B2B. Dat betekent dat je je dus niet richt op consumenten, dat noemen we B2C.

Wij zijn een B2B bedrijf. Wij richten ons namelijk niet op consumenten, maar op andere bedrijven. Andere voorbeelden van B2B bedrijven zijn groothandels en fabrieken. Zij leveren hun producten aan andere bedrijven, om weer door te verkopen.

Online Marketing

Online Marketing

Wat is online marketing?

Met online marketing promoot je je merk, product of dienst op het internet. Online marketing heeft als doel om onder de aandacht te komen of blijven bij mogelijk nieuwe klanten. Hiervoor doe je eerst een marktonderzoek, zodat je weet op welke online kanalen je je doelgroep kan bereiken.

Vormen van online marketing

  • Social media marketing
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • E-mail marketing
  • Online adverteren

Blogs Dit vind je wellicht ook interessant

Bekijk alle blogs

11 veelgemaakte SEO fouten

Er zijn veel blogs over wat we wel moeten doen om de SEO op websites te optimaliseren, maar wat moet je nou eigenlijk echt NIET doen? In deze blog benoemen we 11 veelgemaakte fouten wat betreft SEO, zodat je website hoger kan scoren in zoekmachines.

Lees meer

7 tips om de snelheid van je website te verbeteren

Het optimaliseren van de laadtijd van je website is essentieel voor zowel de ranking in zoekmachines als de klantreis van je website bezoekers. Een trage website zorgt voor minder bezoekers, meer afhakers en minder conversie. Wij geven je 7 tips om de snelheid van je website te verbeteren.

Lees meer

Hoe voer je een zoekwoordenonderzoek uit?

Een website die goed vindbaar is via zoekmachines zorgt ervoor dat er veel meer bezoekers naar je website komen. Maar hoe zorg je ervoor dat je website goed zichtbaar is in zoekmachines? Wij leggen je uit wat een zoekwoordenonderzoek is, waarom dit zo belangrijk is en hoe je een zoekwoordenonderzoek uitvoert.

Lees meer

29 tips om conversie op je website te verhogen

Behaal jij niet genoeg conversie met je website? In dit artikel lees je 29 tips die jou gaan helpen om de conversie te verhogen. Download onze gratis interactieve checklist om aan te vinken welke punten je hebt uitgevoerd!

Lees meer
Bekijk alle blogs

Creëer digitale impact met onze maatwerk oplossingen.

Neem contact op

Snel naar

Volg ons

62054708NL854620345B01NL66RABO0103888195