+31 (0)33 247 1227

Zoeken

1. Korte omschrijving van je organisatie

Het is belangrijk om te laten zien wat voor soort organisatie je bent. Het bureau waarmee je aan de slag gaat, moet een duidelijk beeld krijgen om de digitale oplossing aan te laten sluiten bij de propositie van je organisatie. Dit resulteert op meer kwalitatieve conversies. Vragen die beantwoord kunnen worden:

2. Korte omschrijving van de opdracht

Omschrijf de opdracht in een paar zinnen. Laat weten wat je verwachtingen zijn van het bureau waarmee je gaat samenwerken en wat het eindresultaat moet zijn.

Bijvoorbeeld: ‘[Bedrijfsnaam] wil een nieuwe website vanwege een verandering van de positionering. De website moet opvallen maar niet veel tekst bevatten. De website moet medio april klaar zijn. Zelf heeft [bedrijfsnaam] de kennis niet en willen samen met een bureau de online strategie vormgeven om zo tot een digitale oplossing te komen wat moet resulteren dat het bedrijf online succesvoller wordt.’

3. Aanleiding van de opdracht

Door te laten weten wat de reden is dat je een nieuwe website wilt, wordt het probleem nog inzichtelijker gemaakt. Dit is voor het desbetreffende bureau goed om in kaart te hebben en dan kan er beter worden ingespeeld op het probleem.

4. Doelstelling

Wat zijn de doelstellingen van dit project? Zorg dat de doelstellingen SMART (specifiek, meetbaar, acceptable, realistisch en tijdsgebonden) zijn. Waarom SMART? Met SMART-doelstellingen is de kans groter dat het bureau (en jijzelf) de doelen binnen de termijn bereikt.

5. Functionaliteiten nieuwe website

Welke onderdelen moet de nieuwe website krijgen? Probeer de functionaliteiten duidelijk te beschrijven. Bij functionaliteiten kan er gedacht worden aan:

6. Voorbeelden van inspiratie websites

Geef voorbeelden van websites die je aanspreken en die als inspiratie moeten spreken voor jouw website. Door deze referentiewebsites zal het bureau beter kunnen inspelen op jouw wensen en behoeftes. Geef aan waarom je deze websites gekozen hebt als voorbeeld. Voorbeeld:

7. Voorwaarden website

Waar moet de website aan voldoen? Voorbeelden:

8. Planning

Wanneer moet de website ongeveer af zijn? Zorg ervoor dat de planning realistisch is. De planning is de leidraad voor het hele project.

9. Budget

Het is belangrijk dat je een partij zoekt die qua kwaliteit, zorg en prijs bij je past. Daarom is het belangrijk om een grove schatting van het budget te geven. Het budget is een lastig punt in de meeste briefings, maar een indicatie/schatting van het budget is noodzakelijk voor het externe bureau om een beeld te krijgen van de wensen van je organisatie zijn.

10. Betrokkenen

Om miscommunicatie te voorkomen, is het belangrijk om te weten wie er allemaal betrokken zijn bij het project. Voorbeeld:

11. Selectie criteria

Beschrijf de belangrijkste criteria die doorslaggevend zijn voor de keuze. Voorbeeld:

Vertel over je organisatie

In je briefing is het belangrijk om te laten zien wat voor soort organisatie je bent. Wat doet de organisatie precies? Welke boodschap willen jullie naar buiten brengen? Door je kernwaarden duidelijk in de briefing naar voren te laten komen, voorkom je dat dit verkeerd geïnterpreteerd wordt.

Vertel over de opdracht

Beschrijf precies wat je van het internetbureau verwacht en wat het eindresultaat moet zijn. Op deze manier wordt miscommunicatie voorkomen. Door de doelstelling meetbaar te maken, kan na oplevering vastgesteld worden of dit doel ook daadwerkelijk behaald is.

Download onze whitepaper

Wij hopen dat je nu alvast een start kan maken met het opstellen van je website briefing. Download onze gratis whitepaper om de stappen te bekijken tijdens het schrijven van de website briefing.

Download whitepaper

Hulp nodig?

Wij raken enthousiast van samenwerkingen waar alle betrokken partijen beter van worden en zijn een digitale partner voor lange termijn. Wij ontwikkelen ook graag jouw nieuwe website of webapplicatie. Neem contact met ons op!

Neem contact op
Kennisbank

True People Kennisbank

Ken je een begrip niet? Wij leggen het je uit!

Conversie

Conversie

Wat is conversie?

Conversie betekent dat bezoekers op jouw website de actie ondernemen die jij wilt dat ze maken. Wanneer jij een website hebt, heb je dat vaak met een reden. Het kan zijn dat mensen via jouw webshop producten kopen, tickets voor een evenement of zich inschrijven voor een seminar. Dit zijn allemaal conversies die kunnen plaatsvinden op je website. Het is niet persé van belang dat een conversie direct geld oplevert. Als jij een actie voor ogen hebt zonder dat het je direct wat opbrengt, dan kan dit ook een conversie zijn. Bijvoorbeeld het inschrijven op de nieuwsbrief of het downloaden van een gratis e-book.

Wanneer een conversie direct omzet opbrengt, noem je dit een macro conversie. Als de conversie niet gelijk geld oplevert, dan noem je dit een micro conversie.

CMS systeem

CMS systeem

Wat is een CMS systeem?

CMS is een afkorting voor Content Management System. Bijna elke website heeft een CMS systeem, hiermee kan je je website makkelijk en snel voorzien van content, zonder dat je de kennis nodig hebt van een programmeertaal. Zo kan je afbeeldingen toevoegen en veranderen, maar ook een blogbericht toevoegen aan je website.

Voorbeelden van een CMS systeem

Je hebt vast wel eens van één van deze 4 populaire CMS systemen gehoord: Umbraco, Joomla, Wordpress en Wordpress. Elk CMS systeem heeft weer zijn eigen voordelen. Wij bouwen zelf websites in Umbraco. Met Umbraco is maatwerk mogelijk, waardoor je wel een extern bedrijf nodig hebt die de programmeertaal kan. Na het vormgeven van de website is het mogelijk om zelf content in te voeren in het CMS systeem.

Internetbureau

Internetbureau

Wat is een internetbureau?

Een internetbureau helpt organisaties online te groeien. Dit doen ze onder andere door het ontwerpen en bouwen van websites en webapplicaties. Het aanbod in diensten kan veel verschillen per bureau. Zo zijn wij een internetbureau die ook een online strategie uitstippelt en weten wij alles over online marketing.

Waar kunnen wij jou als internetbureau mee helpen?

Blogs Dit vind je wellicht ook interessant

Bekijk alle blogs

CMS vergelijken; welk CMS past het beste bij jou?

De keuze voor een content management systeem (CMS) is niet een eenvoudig. Het heeft namelijk invloed op het design, functionaliteit, uitstraling en veiligheid van je website. Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, is overstappen niet eenvoudig. Ben jij benieuwd welk CMS het beste bij jou past? Wij vergelijken de vier populaire CMS'en met elkaar.

Lees meer

In 7 stappen naar een effectieve online strategie

Wie is je doelgroep, wie zijn je concurrenten, wat zijn je doelstellingen en welke kanalen wil je inzetten om deze doelstellingen te behalen? Dit zijn de vragen die je jezelf moet stellen als het gaat om een online strategie. Een strategie zorgt ervoor dat er een plan is hoe er omgegaan moet worden met het digitale publiek en welke middelen en platformen nodig zijn om deze activiteiten te ondersteunen. Met deze 7 stappen zorg jij voor een effectieve online strategie!

Lees meer

Conversie verhogen met website personalisatie

Personalisatie is klantgerichte marketing die op het juiste moment op de juiste plaats de juiste informatie aan de juiste persoon biedt. Met website personalisatie kan je als marketeer content veel dichter bij de wensen en behoeften van bezoekers brengen. Door relevante en persoonlijke content bouw je een band op met je doelgroep, zodat ze uiteindelijk gaan converteren.

Lees meer

29 tips om conversie op je website te verhogen

Behaal jij niet genoeg conversie met je website? In dit artikel lees je 29 tips die jou gaan helpen om de conversie te verhogen. Download onze gratis interactieve checklist om aan te vinken welke punten je hebt uitgevoerd!

Lees meer
Bekijk alle blogs

Kies voor True People en creëer impact met je digitale oplossing.

Neem contact op

Snel naar

Volg ons

62054708NL854620345801NL66RABO0103888195