+31 (0)33 247 1227

Zoeken

  • Fases
  • Cases
  • Snel naar...

    Waarom klantreis uitstippelen?

    Voordat een persoon voor jouw organisatie kiest, doorloopt hij/zij een aantal fases. De behoefte en intentie van een lead veranderen in iedere fase van de klantreis. Om potentiële klanten te boeien en te binden, is het belangrijk om te weten welke klantreis bezoekers afleggen voordat ze jouw klant worden. Door het in kaart brengen van de klantreis, maak je het mogelijke gedrag en behoeften per fase van je doelgroep inzichtelijk waardoor je specifieke content op het juiste moment kan aanbieden.

    Klantreis van jouw doelgroep in kaart brengen

    Aan de hand van de vooraf opgestelde persona’s stippelen we de klantreis van jouw doelgroep uit. We beschrijven per fase van de Buyer Journey (Awareness, Consideration en Decision) wat de persona's denken, voelen en doen. Ook bepalen we per fase de doelstellingen en de daarbij behorende KPI’s.

    Meer over persona's Terug naar Klantreis

    Het creëren van persona’s om de juiste doelgroep te bereiken

    Een persona is een niet-bestaand fictioneel karakter dat symbool staat voor een groep gebruikers van een product of dienst. Tijdens onze persona sessie worden het gedrag, de doelen, de behoeften, de problemen en de frustraties van jouw doelgroep in kaart gebracht. Op basis van de informatie die we uit de persona sessie halen, creëren we persona’s in de huisstijl van jouw organisatie. Deze persona's kan je gebruiken voor alle marketingactiviteiten binnen jouw organisatie.

    Alles over de persona sessie

    De Buyer Journey bestaat uit drie fases:

    Awareness

    In deze fase wordt de persona zich bewust van een probleem of de mogelijkheid tot het benutten van een kans. De behoefte is in deze fase vooral: informatie inwinnen en meer leren over het probleem of de kans. Het product of dienst wordt nog niet benoemd.

    Meer over Awareness Terug naar Klantreis

    Awareness

    De persoon ervaart frustraties, maar heeft nog niet vastgesteld wat de oorzaak is en met wat voor oplossing ze aan de slag moeten.

    Gedrag: De persoon gaat op zoek naar antwoorden om de situatie te begrijpen.

    Zoekwoorden: Probleem, optimaliseren, risico's, verbeteren en voorkomen.

    Content: Schrijf informatieve content, zoals blogs, E-books, whitepapers, infographics en andere vormen van informatieve content.

    Voorbeeld: Ik krijg weinig leads via mijn website, hoe kan dit?

    Consideration

    In deze fase heeft de persona een goed beeld van het probleem en hij/ zij gaat nu op zoek naar oplossingen. Het gaat vooral om de ‘hoe’ in plaats van de ‘wat. De persona is nog niet klaar om te kopen, maar wel om dingen te proberen.

    Meer over consideration Terug naar Klantreis

    Consideration

    De behoefte van de persona is al een stuk concreter. In deze fase is het tijd om alle ins & outs te onderzoeken.

    Gedrag: De persona zoekt naar oplossingen die kunnen helpen.

    Zoekwoorden: Oplossing, aanbieder, tool, software, applicatie en service.

    Content: Uitleggen/ aantonen hoe jouw product of dienst het probleem van de persona oplost.

    Voorbeeld: Aha, ik heb een nieuwe website nodig. Welke opties zijn er?

    Decision

    In deze fase weet de persona min of meer wat hij/ zij zoekt in een oplossing en zoekt de aanbieder die het beste voldoet aan de criteria. Verschillende producten en/of diensten worden in detail onderzocht en met elkaar vergeleken.

    Meer over Decision Terug naar Klantreis

    Decision

    In deze fase neemt de persona de beslissing.

    Gedrag: De persoon kijkt naar referenties, betrouwbaarheid, leveranciers en prijs-kwaliteitsverhouding.

    Zoekwoorden: Vergelijk, versus, vergelijking, voordelen en nadelen, benchmark, test en review.

    Content: Bewijs leveren van verwachte resultaten en overtuigen dat jouw organisatie de beste keuze is.

    Voorbeeld: Deze websitebouwer denkt met ons mee en heeft goede reviews.

    “If you are not taking care of your customers, your competitor will.”

    - Bob Hooey

    Samen succes behaald Online strategie bepaald voor

    Meer cases bekijken
    40% Meer downloads
    Enpuls
    43% Langere sessieduur
    AMCS Group
    Meer cases bekijken

    Bekijk onze volgende dienst

    Ga naar ontwerp
    Ga naar ontwerp

    Kies voor True People en groei samen door doelgroep te boeien en binden.

    Creëer digitale impact
    T: +31 (0)33 247 1227 | E: info@truepeople.nl