+31 (0)33 247 1227

Zoeken

Wat is een klantenportaal?

Een klantenportaal is een online omgeving, die toegang biedt tot specifieke en gepersonaliseerde informatie aan ingelogde gebruikers. Grote kans dat jij als consument al veel gebruik maakt van diverse klantenportalen. Bijvoorbeeld bij jouw favoriete webshop. Na het inloggen kan jij al je facturen, bestellingen en persoonlijke gegevens terugvinden. Dit is een B2C klantenportaal.

Vandaag de dag verwachten niet alleen consumenten 24/7 klantenservice. Ook zakelijke klanten hebben hier behoeften aan. Klantenportalen zijn een gewilde vorm van klantenservice. Nog niet elke organisatie biedt een klantenportaal aan hun klanten. Dat is zonde, want de merkbeleving scoort hiermee aanzienlijk meer punten. Jouw klanten en relaties regelen met zo’n portaal zelf hun zaken, waar en wanneer ze willen.

#1 Het bespaart beide partijen tijd

Selfservice-behoeften van klanten worden alsmaar groter en groter. In een klantenportaal willen klanten hun zaken zelf beheren. Een sterk klantenportaal is zo opgebouwd, dat het jou een hoop belletjes naar de klantenservice kan besparen. Verplaats je in de eindgebruiker van het klantenportaal. Breng in kaart om welke redenen zij contact met jouw organisatie willen opnemen. Door persona's te creëren weet je precies waar de behoeften en wensen van jouw klant liggen.

#2 Koppeling met andere systemen

Om in te spelen op de behoefte naar gemak, krijgt een sterk klantenportaal informatie vanuit meerdere bronnen binnen. Systemen die betalingen, klantgegevens en orders verwerken bijvoorbeeld. Door deze systemen te koppelen met het klantenportaal, komt alle data samen op één centraal punt.

#3 Maatwerk

Elke klant en organisatie heeft andere behoeften. Een standaard klantenportaal kan om die reden niet optimaal werken voor jouw organisatie. Wij bouwen jouw klantenportaal volledig op maat. In de applicatie komen alle functionaliteiten te staan die van toepassing zijn voor jouw organisatie en je klanten. Met maatwerk is bijna alles mogelijk!

Optimaliseer de klantbeleving en efficiëntie met een op maat gemaakte klantenportaal

Neem contact op

#4 Gebruiksvriendelijk

In een klantenportaal komt veel informatie te staan, deze informatie moet ook snel te vinden zijn. Een sterk klantenportaal heeft een doordacht ontwerp en is optimaal ingericht voor de gebruiker. Een gebruiksvriendelijke klantenportaal zorgt voor een positieve merkbeleving.

#5 Biedt interactie met de klanten

Met een klantenportaal kunnen jij en jouw klanten nóg fijner samenwerken. Wissel eenvoudig documenten uit via de applicatie, zoals offertes en facturen. Via het klantenportaal communiceer je met de klant. Help ze met de benodigde informatie op de momenten dat zij dat nodig hebben. Zo speel je in op een fijne klantbeleving.

Klantenportaal laten ontwikkelen?

Een succesvol klantenportaal is vrijwel altijd op maat gemaakt. Elke organisatie en haar klanten hebben verschillende wensen en behoeften. Dit is dus ook precies waar jij als organisatie het verschil kan maken. Een sterk klantenportaal speelt een grote rol bij de klantenservice die je organisatie levert. Speel in op de behoeften aan selfservice en laat ons jouw klantenportaal ontwikkelen.

Een klantenportaal bouwen wij altijd vanuit het perspectief van de eindgebruiker. Samen brengen we in kaart waar jouw klanten behoeften aan hebben. Wij ontwikkelen aan de hand daarvan een doordacht klantenportaal. Allemaal met de bovengenoemde kenmerken natuurlijk 😉 !

Neem contact op
Kennisbank

True People Kennisbank

Ken je een begrip niet? Wij leggen het je uit!

Applicatie

Applicatie

Wat is een applicatie?

Jij hebt ongetwijfeld Whatsapp op je telefoon staan. De app die je download via Google Play Store of de Apple Store. Naast Whatsapp, zijn alle andere apps die je op je telefoon hebt staan applicaties! En ‘app’ is gewoon een afkorting van het woord applicatie.

Ook op je computer staan applicaties, maar gebruiken we hier vaak het woord ‘programma’s voor. Denk maar aan Microsoft Word en Teams. Applicaties zijn software programma’s die je eerst moet downloaden op het internet, wil je het kunnen gebruiken.

Klantenportaal

Klantenportaal

Wat is een klantenportaal?

Een klantenportaal is een beveiligde, online omgeving waar klanten kunnen communiceren met je organisatie. Met een klantenportaal bied je je klanten 24/7 klantenservice en kunnen ze zelf hun eigen zaken regelen. Zo kan je onder andere je gegevens, facturen, bestelgeschiedenis en retours beheren.

Klantenportalen worden in veel webshops verwerkt. Na het inloggen zie je alle informatie rondom jouw account terug. Niet alleen webshops maken gebruik van een klantenportaal. Ook steeds meer B2B bedrijven, kiezen voor een klantenportaal. Een klantenportaal draagt namelijk bij aan je merkbeleving, want ook zakelijke klanten willen waar en wanneer ze willen hun zaken regelen.

Kunnen wij je helpen met het bouwen van een klantenportaal? Neem contact met ons op!

B2C

B2C

Wat betekent B2C?

B2C staat voor Business to Consumer, dus bedrijven aan klanten. Het is een veelvoorkomende marketingterm. Als je een B2C bedrijft hebt, betekent het dus dat jij je als bedrijf richt op het verkopen aan consumenten. Wanneer je je op de zakelijke markt richt, ben je een B2B bedrijf.

Voorbeelden van B2C bedrijven zijn supermarkten, bioscopen en fastfoodketens.

Persona's

Persona's

Wat zijn persona's?

Een persona is een fictief persoon, die voor marketing doeleinden wordt creëert. Door één of meerdere persona’s te omschrijven, verplaats je je in de ideale klant van je product of dienst. Aan de hand van deze persona’s kan je effectieve marketingstrategie opstellen.

Waaruit bestaat een persona?

Een persona geef je een echte naam met een bijpassende foto en wordt heel specifiek omschreven. Zijn of haar persoonlijke en zakelijke achtergrond, demografische gegevens, doelen en frustraties zijn allemaal onderdelen waaruit een persona bestaat. Zo breng je de persona ‘echt’ tot leven en kan je de klant beter begrijpen.

Hoe maak je een persona?

Een persona zuig je niet uit je duim, maar maak je aan de hand van een onderzoek. Hiervoor kan je online deskresearch doen en fieldresearch bij bestaande klanten. Aan de hand hiervan analyseer je de gegevens en kan je een persona creëren.

Je kan ervoor kiezen om persona's zelf te maken of je kan het uitbesteden. Doe met ons een persona sessie!

API-koppeling

API-koppeling

Wat is een API-koppeling?

API is een afkorting dat staat voor Application Programming Interface. In onze technische wereld is het een veelvoorkomend begrip. Of beter gezegd, zonder API koppelingen kunnen wij ons werk niet doen! API’s maken het namelijk mogelijk dat meerder applicaties met elkaar kunnen communiceren.

Hoe werken API’S?

Een API kan je goed vergelijken met een telefoonverbinding. Laten we zeggen dat jij een applicatie bent en jouw vriend is ook een applicatie. Jij wilt je vriend graag spreken, maar hij zit in het buitenland. Vroeger zouden we brieven versturen en een paar weken later kwam die brief dan aan. Nu kunnen we onze vriend makkelijk bereiken via onze mobiel. Eén belletje en je hebt hem aan de lijn. De telefoonverbinding kan je zien als een API, deze zorgt er namelijk voor dat jij en je vriend met elkaar kunnen communiceren. Jij kan al je vragen stellen en je vriend kan hier antwoord opgeven. Zonder de telefoonverbinding was dit niet mogelijk geweest vanaf het buitenland. Een API moet goed ontworpen zijn, zodat jij je vriend goed en helder kan verstaan.

Maatwerk

Maatwerk

Wat is maatwerk?

Wij bouwen maatwerk websites en webapplicaties. Dat betekent dat het van ontwerp tot uitwerking helemaal aan je wensen en behoeften voldoet. Met standaard websites kies je vaak voor een template, waardoor je beperkt bent in de mogelijkheden. Met een maatwerk website wordt het speciaal voor jou gebouwd, dus is er veel meer mogelijk.

Benieuwd naar de mogelijkheden van een maatwerk website of een maatwerk webapplicatie? Neem contact met ons op en kom gezellig een kopje koffie of een lekker koud biertje drinken!

Blogs Dit vind je wellicht ook interessant

Bekijk alle blogs

CMS vergelijken; welk CMS past het beste bij jou?

De keuze voor een content management systeem (CMS) is niet een eenvoudig. Het heeft namelijk invloed op het design, functionaliteit, uitstraling en veiligheid van je website. Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, is overstappen niet eenvoudig. Ben jij benieuwd welk CMS het beste bij jou past? Wij vergelijken de vier populaire CMS'en met elkaar.

Lees meer

Het populaire Wordpress vs het gebruiksvriendelijke Umbraco

De keuze voor het gebruiken van het juiste CMS is van groot belang voor het design, de functionaliteit en uitstraling van je website. Wij hebben de twee populaire content management systemen met elkaar vergeleken: het populaire Wordpress vs het gebruiksvriendelijke Umbraco.

Lees meer

Wat is het verschil tussen een online applicatie en mobiele applicatie?

Een online applicatie en mobiele applicatie worden vaak gezien als hetzelfde, terwijl ze dat niet zijn. Wij leggen jou het verschil uit tussen deze twee applicaties, zodat jij weet wat de beste keuze voor jouw organisatie is.

Lees meer

10 tips om het meeste uit je bedankpagina te halen

Vaak bestaat een bedankpagina uit ‘bedankt voor je bestelling’ of ‘bedankt voor het invullen’. Het is erg standaard, omdat veel bedrijven het zien als het einde van een proces. Je moet de bedankpagina juist niet onderschatten. Met de bedankpagina breng je namelijk bezoekers verder in je verkooptrechter. Met deze tips kan je het meeste uit de bedankpagina halen!

Lees meer
Bekijk alle blogs

Creëer digitale impact met onze maatwerk oplossingen.

Neem contact op

Snel naar

Volg ons

62054708 NL854620345B01 NL66RABO0103888195